• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa

Fiiin mage Fru sy!! Och en eloge och trumpetfanfar till dig som klarat det till v.34!!

• Villemoa

Igår hade vi 3-årskalas för hela slanten! Först kom kompisarna och sen familjen. Moa var så glad och hade så roligt! det var en lycklig liten tjej som slocknade när Melodifestivalen började

• Hvidbrud

Fin fina magen fru sy! Heja dig! Du har varit jätteduktig! Hoppas att du får stickat något riktigt fint!

• passionsblomman

Hejom fejom!
    Nu har jag vädrat och dammat, dammsugit och torkat alla ytor så kanske Piggelin som egentligen inte tål mina katter kan vara här några dagar utan att kolavippa. (Piggelin hör till andra tården ifall någon undrar)

Först ska jag till Kalmar imorgon och göra den där röntgen. *lite nervös, inte minst för att hitta dit med bilen*
    SEDAN  blir det roligt, för då kommer Piggelin.
    Och vi har nog inte tid att sitta här med er andra, för vi måste nog prata jättemycket irl.
    Men då vet ni var ni har oss i veckan i varje fall. KaffeKaffe

Ha det fint alla, mitt i baciller och allt vad det är.{#emotions_dlg.flower}

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis

Vad mysigt med besök, Blommis! Hoppashoppashoppas det går bra på röntgen idag. Kram!

Villemoa, härligt med lyckad kalashelg. Jag kan tänka mig att Moa sov gott sedan 

Andbeyond, idag är det den 14:e

• Norrskensflamman

Hej svejs!

Fru Sy: Jättegullig mage. Inte alls så stor i mitt tycke. Jag var som ett HUS!!! Iaf med andra barnet. Fast jag var mer jämntjock (typ allt annat var också tjockt, fyllt med vätska).
    Härligt att du nu har passerat V34

*vinkar till Blomman* Lycka till i Kalmar och ha så trevligt med Piggelin!

Helgen har varit lugn hos oss. Inte mycket har jag fått gjort, har "bara" varit med familjen och VILAT. Jag är så himla trött. Vet inte var jag ska hitta energin... Har förlagt den någonstans. Iaf gick vi en långprommis med ungarna i solen i lördags. Igår var det mest vila, vila, vila. Och simskola. Lagade go'middag. Kollade film med maken.  Veckohandlade. Inte så upphetsande.

Nu snöar det här ! Trodde vi hade fått nog av den varan.

Nytt datum hos "psykopaten" 30/3. Och då på orten, vi behöver inte åka til länssjukhuset. Och så blir det samma som vi varit hos tidigare.
    Men jag måste säga att det är skrämmande att det gått så här länge innan vi fått komma dit. Han skulle ha träffat någon igen innan jul, egentligen, för att följa upp medicineringen!!!!

• Ninnnis

Flamman, jag förstår att det känns som en lång väntan. Bra att ni har fått ett nytt datum i alla fall. Hoppas du hittar energin i takt med att våren närmar sig.

• Ninnnis

Idag går jag in i vecka 25 (eller sjunde månaden), vilket enligt FL betyder att Mini skulle ha chans att överleva om han föddes. Det känns lite som en milstolpe, även om jag hoppas att han stannar i magen sisådär 15 veckor till

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård