• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Hvdisgumman, jag hoppas av hela mitt hjärta att det är vad BM tror så att det växer bort av sig själv. Stackars er som drabbas av magsjuka mitt i alltihop. Lilla E!

Jag tänker på er och håller tummarna lite extra kl.14 idag.

*kramar om hela fina Hvidisfamiljen*

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-03-11 10:45:48 följande:
    och fy så hemskt det är i Japan! Ryser!
    Ja Tänk att sitta tex. på Hawaii och veta att tsunamin är på väg...
  • Hvidbrud

Klockan är halv tre på natten där nu, så han ligger säkert och sover sött, helt ovetandes om att en jättevåg kanske når kusten on 4,5 h! Och jag har inget telnr till honom!

• Hvidbrud

Pratade med min bror, han säger att de fortfarande är i Mexico city. Pust! Hoppas att han har rätt. Men hur stora kan vågorna vara när de når hela vägen dit?

• Ninnnis

Nejmen ska det inte vara någon ände på elendet för dig, Hvidis?!

Hoppas verkligen din pappa är i Mexico City.

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-03-11 11:42:14 följande:
    Pratade med min bror, han säger att de fortfarande är i Mexico city. Pust! Hoppas att han har rätt. Men hur stora kan vågorna vara när de når hela vägen dit?
    Ja det är ju iofs en bra fråga...
  • passionsblomman
    muggles skrev 2011-03-11 10:24:25 följande:
    PB: men har sköldkörteln börjat skena nu nyligen el? För det känns som att om värdena blir sämre trots medicinering, så kan det inte ha pågått alltför länge (då skulle du väl blivit ganska dålig utan mediciner tänker jag). Känns det bra att slippa antidepp iaf?
    Mugglan, ja du...jag tog de första blodproverna 25/1 och plötsligt kom den faktorn in att "det kanske inte är depressionnsom är hela förklaringen till sömnlöshet, ångest och trötthet". Efter det har jag ju fått ta upprepade prover och nu är det väl ca 3 v som jag ätit den edecin som skulle sänka värdena men inte har gjrot det, utan de ligger oförändrade trots medicin, dvs de skulle stigit ännu mer utan.

Jag MÅR ju inte alls bra, utan kroppen "rusar" på en mängd sätt, jag darrar, mår illa, kan inte sova, blir jättevarm, blir skitarg frör småsaker, börjar gråta, är trött och känner mig som en osalig ande fast utan ork. Hade jag inte ätit den där medicinen alls vet jag inte hur pass mycket värre jag mått.

Hur kassa värdena var redan i december när jag mådde så jävla dåligt, det vet vi ju inte-om det "bara" var krisen i mitt liv för övrigt, eller om sköldkörteln var med och spökade redan då. Vad mer pestigt är, så vet vi faktiskt inte hur värdena var inför sista ivf:en heller, för mig veterligt så tog de bara de proverna vid den första. DET känns inte så kul, för kanske sket sig allt bara därför? Men det orkar jag inte ens tänka på, för då får jag nog tokspel på allvar.

Angående antidepp så känner jag lite delat, för man vill ju veta vad man har och få rätt behandling och nu känns det lite som att man tror att det med är sköldkörteln, och börjar där, vilket tar tid. Om det inte är bara det och jag behöver mediinering även för depression, så tar det ju ytterligare tid nu då innan vi vet det. Så mer väntan och tålamod, utan egna möjligheter att veta så mycket...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Soldemor

Trevlig helg, alla! Nu  skall jag åka hem och pussa på snuttar och härja med kartonger och kassar! Och kanske sova en stund, bäst att vara alert om jag blir inringd!
    Puss!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård