• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-03-10 20:53:47 följande:
    Jo, det blir ju mer undersökningar nu för att se vad det beror på iallafall. Det var mer än 10%av hjärtslagen som var i otakt och därför blir det flödecheck och UL. Nu är jag helt nojjig...
    Det hade jag också blivit! Fast jag tror och hoppas att det inte är någon fara med lille Elvis. Bra att de tar det på allvar och kollar upp det i alla fall.

Kram igen!
  • Hvidbrud

Ja, vad innebär det? Hoppas på vettiga svar imorgon! Google har inte givit något vettigt svar heller...

• passionsblomman

Hvidis! Men fy vad jobbigt att höra en sådan sak! Då får vi innerligt hoppas att det är som hon säger att det växer bort!

Hundmänniska? Det är jag inte. Kattmänniska? Kanske inte det heller, jag är nog mer bokmal och godisgris, latmask och nattuggla. Djuren som bor här med mig får helt enkelt ta mig som den blandras jag är. Och det fina med dem är att det GÖR de.

Idag har jag köpt schampoo och balsam till den vita lilla tussen. Det var svindyrt, men ska blandas 1-16, så flaskorna lär räcka typ hela resten av hans vita lilla lurviga liv.

Förresten så fick jag inte alls antidepressiva idag. Läkaren har ändrat sig för nu har de senaste provsvaren kommit och jag har trots medicinering högre värden än någonsin-det är verkligen ett skenande tåg. Så dosen ska dubbleras och hon tror nu mer på att det är sköldkörteln och inte så mycket depression.
    Jaha. Ja men då tar jag väl dubbel dos tabletter då och så ser vi hur det går.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2011-03-10 21:00:05 följande:
    Ja, vad innebär det? Hoppas på vettiga svar imorgon! Google har inte givit något vettigt svar heller...
    Är det inte något med att det kan bli bakflöde eller någon felkoppling av blodkärlen..... har för mig att jag såg ngt program o upptäcks problemen bara i tid så är det inga som helst problem att åtgärda.....men vad det innebär...
    har du tittat bland artiklarna hos growingpeople.com ? De artiklarna brukar vara jättebra o är ju skrivna av medicinsk personal!

Du får så många kramar som du villl.....kan hänga mig fast runt halsen på dig....bäst bara i tanken.... *KRAMAR HÅRT*
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2011-03-10 21:01:43 följande:
    Hvidis! Men fy vad jobbigt att höra en sådan sak! Då får vi innerligt hoppas att det är som hon säger att det växer bort!

Hundmänniska? Det är jag inte. Kattmänniska? Kanske inte det heller, jag är nog mer bokmal och godisgris, latmask och nattuggla. Djuren som bor här med mig får helt enkelt ta mig som den blandras jag är. Och det fina med dem är att det GÖR de.

Idag har jag köpt schampoo och balsam till den vita lilla tussen. Det var svindyrt, men ska blandas 1-16, så flaskorna lär räcka typ hela resten av hans vita lilla lurviga liv.

Förresten så fick jag inte alls antidepressiva idag. Läkaren har ändrat sig för nu har de senaste provsvaren kommit och jag har trots medicinering högre värden än någonsin-det är verkligen ett skenande tåg. Så dosen ska dubbleras och hon tror nu mer på att det är sköldkörteln och inte så mycket depression.
    Jaha. Ja men då tar jag väl dubbel dos tabletter då och så ser vi hur det går.
    Men va skönt att du slapp antidepp som du inte ville ha.....hoppas att dubbel dos hjälper på sköldkörteln!

Jag är osså blandras OCH bokmal....älskar både hundar, katter, hästar, kossor, får (som inte stångas) men gärna inte fåglar, insekter eller reptiler...ormar är ok....
    O sen gillar jag inte mullvadar eller sorkar för de är attans dumma till min gräsmatta! o så tror jag någon av de rackarna har snaskat på våra rabarber-rötter.....  Skumma gropar precis där vid rabarbern.... *morrar*
  • Hvidbrud

Blommis: skenande sköldbroskkörtel låter inte hajbarberiba heller! Men skönt att du inte behöver knota antidepp nu när du inte helst vill det. Det känns som om att du är i bra händer för att räta upp på den, tackochlov! Men något ligger och maler i mitt medvetande om skenande tyroid... (nu önskar jag att jag hade din förmåga att kopla medvetandet till tungan och således kunna få ut det jag har innom mig!...)

• passionsblomman
    Hvidbrud skrev 2011-03-10 21:11:45 följande:
    Blommis: skenande sköldbroskkörtel låter inte hajbarberiba heller! Men skönt att du inte behöver knota antidepp nu när du inte helst vill det. Det känns som om att du är i bra händer för att räta upp på den, tackochlov! Men något ligger och maler i mitt medvetande om skenande tyroid... (nu önskar jag att jag hade din förmåga att kopla medvetandet till tungan och således kunna få ut det jag har innom mig!...)
    Ja vännen? Vad var det du tänkte på?
  • lanovia 08

Godmorgon, har vaknat före E i dag det är´inte vanligt så jag tänkte ta mig en liten stund med er. Dock skriker magen efter mat.

Själv vill jag sätta mig i 2 fack: Hundmänniska och bokmal. Dock inte böcker om hundar.

• lanovia 08

Boknörd skulle nog vissa vilja att kalla mig för.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård