• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2011-03-10 20:16:29 följande:
    Blä.

Arytmik på lillhjärtat. Kardiografi på prenatal idag och flöde undersökning i morgon. Extra UL av hjärtat och så blir det BM varje vecka från och med nu. Barnmorskan sa at det troligen var sinusarytmi som ofta försvinner vid födseln, men det ska ju kollas upp ordentligt. Min lille sprattelgubbe!
    Men lilla sprattelgubben! *KRAMAR hårt om Hvidisen*
  • ingenjörsbruden
    lanovia 08 skrev 2011-03-10 20:15:22 följande:
    Har läst här under dagen men inte tatt mig för att kommentera. Dagen har varit väldigt blandad. Började med att slappa och vara själv hemma sedan kom en kompis till E hit några timmar. E började dagen på topp och strålande glad, sedan dippade det och gnälldes konstant. Dessa tänder som skall göra så ont på stackarn.  men hon slutade glad och skrattandes igen så genast glöms allt annnat.

Nu skall vi packa här. Imorgon skall vi åka ut till stugan.
    Du kan testa o ta lite flytande alvedon på fingret o försöka stryka det i munnen på E....det dövar i ytan o så slipper man ge dem alvedon hela tiden.....dock så belönas man oftast av ett provtugg...
  • ingenjörsbruden
    Blä.

Arytmik på lillhjärtat. Kardiografi på prenatal idag och flöde undersökning i morgon. Extra UL av hjärtat och så blir det BM varje vecka från och med nu. Barnmorskan sa at det troligen var sinusarytmi som ofta försvinner vid födseln, men det ska ju kollas upp ordentligt. Min lille sprattelgubbe!
    Kan man få reda på om det är sinusarytmi innan födseln eller?
  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-03-10 14:40:51 följande:
    Hädar också tråden... Kattmänniska som jag är. Men jag respekterar er kärlek för hundar, även om jag varken delar eller förstår den...
    Right back at you, kattmänniska
  • Ninnnis
    muggles skrev 2011-03-10 14:30:01 följande:
    Ninnnis: vad härligt att kunna träna fortfarande! Jag höll igång tom v17 när jag blev förkyld och sedan släppte inte förkylningen förrän efter 5v. Och då hade jag precis blivit opererad och vågade inte träna, och sedan dess har jag fått hålla mig lugn. Har inte gått upp i vikt tror jag men tappat alla mina muskler. Längtar tills jag får komma igång lite igen!
    Ja, jag är så glad och tacksam över att jag mår så bra. Förutom huvudvärk och nästäppa har jag inte några krämpor alls. Jag kommer att träna olika pass & gym så länge det känns bra, jag har även anmält mig till vattenjympa under senare delen av graviditeten.

Jag tycker du gör helt rätt i att ta det lugnt. Du har ju, och har haft, en betydligt mer komplicerad graviditet än vad jag har.
  • Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-03-10 20:10:07 följande:
    Detsamma fast tvärtom.
    Haha, jag skrev mitt inlägg innan jag såg ditt. Du och jag, Lanovia
  • Hvidbrud

Tack för kramen, Ingis! Jo, det blir ju mer undersökningar nu för att se vad det beror på iallafall. Det var mer än 10%av hjärtslagen som var i otakt och därför blir det flödecheck och UL. Nu är jag helt nojjig...

• Ninnnis
    Blä.

Men vad innebär det?! *förbannar mig själv att jag återigen kommenterade innan jag läste ikapp*

Kraaaaam till dig och sprattelgubben!

• Ninnnis
    ingenjörsbruden skrev 2011-03-10 20:13:37 följande:
    Helst helg, kl 15 passar bäst om Busan ska med....annars däckar hon oftast kl 11 så då kan jag smita iväg hemifrån o vara borta ett par timmar lätt!
    Helgerna är ganska uppbokade för mig framöver. Ullared, Trongheim och Göteborg står på schemat de kommande tre helgerna...
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård