• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru E

Ninnis-jag har varit öm i nedre delen av magen när jag haft mkt sd och när huvudet sjunkit ner...

Hvidis-trist med jobbet

Daa-har trivts alldeles utmärkt som höggravid har mått oförskämt bra men haft en del sd pga för mkt jobb och stress. Stor skillnad sen jag slutade jobbet och släppte allt!

• Daa

Men åååååååh, fru E! Så kosmiskt spännande det blev. Vad händer? Har ni varit på undersökning idag?

Och så glad jag blir över att höra att du fått må så bra!

• Daa

Ninnis: vecka 34 redan? Wow. *förundrad*

Hur känns det idag? Hur går det med huvudvärken?

• Fru E

På väg hem igen...... Lillebror mådde kanon och har gott om vatten enligt denna läkaren.... Konstigt de kan mäta så olika....

• Ninnnis

Vad skönt att bebisen mår bra, Fru E! Det blir en 2013-kille, det har jag sagt hela tiden Håller med dig om att det är konstigt att de kan möta så olika. Men bra att de har koll, förstås.

• Ninnnis

Magontet har minskat och jag tycker det trycker lite neråt ibland så förhoppningsvis var det bara bebisen som sjönk ner eller fixerade sig. Jag är däremot rejält förkyld, huvudet dunkar och näsan är igenkorkad. Jag har sovit ett par timmar på förmiddagen och nu ligger jag i soffan med vovvarna. Mini sover och maken städar ut frysen. Egentligen skulle maken ha satt upp innerväggarna till lillebrors rum den här helgen, men än så länge har han bara hunnit bära in materialet. Det är inte så lätt när han samtidigt måste ta hand om en liten "hjälpreda"

• Ninnnis

Oj, jag har visst redan skrivit att maken skulle ha satt upp väggar. Ursäkta en förkyld gravidhjärna... Tur att det är skidor på tv när man nu ändå måste ligga i soffan

• passionsblomman
    Fru E skrev 2012-12-29 21:33:39 följande:

Alla väskor är packade, inkl storebrors och dagis är förvarnat....gahhhhh!

Vem är storebror?
    Och när var det eg. bf?

Jag har verkligen ingen som helst koll på dig nuförtiden EA!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

NU har lugnet sänkt sig här. Färdigcupat i fotbollen (de tog sig ända till semi, där det sket sig), och vi kom inte hem förrän vid 00,30 inatt.
    Bara reprisen på Downtownabbey och så Tour de ski idag-på soffparkett, (där skidor åks som bäst i min bok). Precis som planerat. Fast nu ska jag göra lammfärsbiffar med fetaost. Inte för att jag gjort det förut, men jag inbillar mig att det kan vara gott. Med cremigt potatismos och en mynta/melonsallad. Inspirerat ur minnet av middag vi fick hos Piggelin, jag och Mugglan med familjer, tidigare i somras.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru E

Blommis-det är ju vovven som är storebror och bf är 6/1

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård