• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Ninnis vad kul det låter att vara hjälptränare.

• Norrskensflamman

Lanovia... fy, vad ni har det jobbigt
    Hoppas ni får lite sömn snart.
    Och att barnen blir friska!

Jag kikar bara in för att säga...

Ja se det snöar, ja se det snöar... det var väl roligt, HURRA!!!  (N-O-T)

• Leksi

Styrkekram till er Lanovia! Usch vad jobbigt ni har det! T.o.m. hunden liksom...

Jag tycker än så länge den här hösten har varit väldigt mycket bättre än den förra (som var första dagishösten). Visst är vi förkylda hit och dit och maken går just nu på pencillin mot streptokoker men ändå STOR skillnad. Nu är det ju visserligen bara mitten på oktober...

Har precis haft en sjukt intensiv period på jobbet och börjar äntligen kunna se ljuset i tunneln igen. De sparkade vår chef (ekonomichefen) och i glappet innan de rekryterat en ny åker så klart min kollega och jag på att fixa alla rapporter till styrelsen. Sånt där enkelt som 1-årig likviditetsbudget, konsoliderad balans- och resultaträkning för hela koncernen (fyra bolag varav ett utomlands), snygga powerpointbilder som förklarar differenser mellan forecast och utfall och lite annat sånt där som man bara svänger ihop även om man aldrig gjort det förut... BAAAHH!!

• Leksi

Hade ni en trevlig helg i Stockholm Soldemor? Jag var också där i söndags, tänk om vi gick förbi varandra utan att ha en aning...

• Leksi

Ska se om jag kanske kan få till en magbild ikväll... Är i vecka 20 nu så på torsdag är jag precis halvvägs. <3

• Norrskensflamman

Leksi!!! Åhhhh, så fin du är, vilken fin bula du harHjärta. Och ja, man ser ju att man snabbare blir "stor" när det är andra barnet

Fy och urrrrrrk för din jobbsituation!! De där grejerna du nämner är sånt jag hör chefen babbla om hela dagarna men själv inte begriper så mycket om... och att så där hux-flux börja sätta sig in i det... *skakar på huvudet*, Inga lätta grejer precis!!

• Norrskensflamman

Jag hade ett snack med ärkeasets far igår... Han sa att han redan vid mitt förra samtal talat med sin son och uppmanat honom att "breaka" the news för sina barn a.s.a.p. Vikten av att göra detta snarast för att det inte ska komma dem till  kännedom från annat håll. Då hade ÄA sagt att han skulle ringa redan samma dag. Nu har det gått typ 2 veckor!
    Jag sa att det måste omg göras, folk börjar veta på stan...Han skulle prata med honom igen omg.
    Själv skrev jag ett mejl och gratulerade. Och sa att han har till lördag på sig att berätta. Och att jag antar att han inte vill att hans barn ska få höra den glada nyheten på stan, från främmande människor.
    Han blir förmodligen fly förbannad för att jag har mage att säga åt honom vad han ska göra, att jag har mage att ställa krav, att jag har mage att öht peka med hela handen. Men vet ni: Det skiter jag i!! Han får bli hur förbannad han vill.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård