• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor

...och vad hände med bikd och text? Mäh!

ok, nytt försök:

Nehej, den försvann, attans!

• Norrskensflamman
    Fru Bygg skrev 2012-09-19 11:43:39 följande:
    Flamman, vilka superfina kläder! Du kommer (är) ju så superfin i dem!!
    Vilken affär är de köpta i? *nyfiken*
    De är köpta i en lokal butik  här i vår lilla håla De är fristående och hör inte till någon kedja (hörde till Vero Moda förut men bröt sig ur). Nu säljer de lite av varje.
    Just de här plaggen var Vero Moda och Changes tror jag märket hette.
  • ingenjörsbruden

HEEEEEEEEEEJ!!!!

Jag lever o har längtat massor efter er!

Förlossningen blev inte riktigt som tänkt....det blev urakut kejsarsnitt o vi har forfarande inte riktigt landat i den chocken....betar dag för dag.....men ut kom lille Isak (stavningen är under bearbetning) på 3895 g o 53 cm (busan 3470g o 52 cm), är nog lite längre enl bvc-sköterskan o mitt ögonmått.....han har redan 56 o en specifik body hade busan inte förrän hon var 4 v gammal...måste ju tyda på lite läng...

Amningen är igång o jag är lycklig! o det är maken med som svurit över flaskdiskning o bryet med mängden ersättning..... fattar knappt att jag roddade allt det där själv förra gången....inte konstigt jag inte fick igång amningen....

Lite magknip men det beror nog mest på att han fick ersättning de första dagarna.......han gjorde en rejäl 2dagars urladdning igår på skötbordet....... sköt i väg 20 cm o var nära att träffa storsyrran mitt i synen.....snacka om skräckfylld upplevelse va?

• passionsblomman

Solde, vi var ner i diket och upp igen igår när vi väjde för ett rådjur som verkligen med nöd och näppe på det berömda klarade sig med blotta förskräckelsen. Detär SÅ mycket djur i farten nu! Fy tusan vilken adrenalinrusch man får när det är så nära ögat. *rys*

Flamman, gött med ny garderob! Jag inväntar bättre tider och rätt storlek så jag kan tänka ut vad det är som är jag numera. Det har jag inte så stor aning om.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2012-09-19 14:24:28 följande:
    Flamman, gött med ny garderob! Jag inväntar bättre tider och rätt storlek så jag kan tänka ut vad det är som är jag numera. Det har jag inte så stor aning om.
    Känner igen det där... Från att ha varit 34/36 och S (av och till XS) så är jag visst M och L nu och 38/40...minst! Jag fattar ingenting. Men alltså... HAR inte stolekssystemet blivit mindre??? L ser väääääldigt litet ut för att vara L.
    Nej, jag vet verkligen inte vad som är jag nå mer, storleksmässigt alltså.
  • Norrskensflamman

Ingis!!!!! Hallåååååååå

VAD menar du med urakut?! Precis som Blomman vill jag gärna veta mer... när du orkar och är redo.

Skönt att ni alla mår bra nu i alla fall. Välkommen lille Isak ♥ och Grattis igen Ingisfamiljen

• passionsblomman

För övrigt:

Det räcker gott att jag är sjukskriven/arbetslös och ska hantera den stressen och allt det för med sig. Att sambon nu också är i jobbsökartagen och därmed går hemma, har ågren och tar upp allt space med SIN jäkla panik över alla tingens tillstånd, det är mer än jag orkar med så värst länge känner jag. Läs max någon månad till. Så, käre gode gud, ge sambon ett jobb-NU, så jag sedan i någorlunda lugn och ro och ifred kan ägna mig och min energi på vad JAG ska göra och leta vägen dit.

Låter jag okänslig och egoistisk?
    Nå, nu är det så, att så dåligt som min sambo mår när han inte har jobb, så blir det en sådan dominoeffekt på hela familjen, för han räckerverkligen inte till för att stötta någon annan eller ens hantera sin egen oro i någon vidare utsträckning, han blir kort sagt helt odräglig och snurar runt här som en osalig ande, och det orkar jag inte. Inte hela dagarna. Jag behöver lite egen plats, och den stunden har varit på dagen då sonen är i skolan och sambon på jobbet.

Nu är datorn upptagen eller han vill ha min hjälp med sina ansökningar, kaffet dricks upp om jag inte är snabb nog och stereon är på på full volym när jag vill starta min dag i tystnad etc. Min zon är stulen och invaderad. Av en halvt panikslagen orolig och uppgiven karl som det kryper i kropp och själ på. Get him out of here-ge honom en tjänst! Hit med ett bra arbetslag och ett schysst schema, en rimlig lön och lie bekräftelse på att han är en bra karl i sina bästa år, så det kan bli lite lugnt sedan!

• Ankan80

Åhhhh! vad roligt att du ville skriva en rad Ingis. Skönt att ni mår bra (bättre) nu!

Grattis grattis återigen! Längtar en smula efter min lillplutt nu

Mys på nu hela familjen!! KRAM

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård