• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor

'har dödsroligt för tillfället*

*vinkar*

Återkommer med kommentarer och en stor och varm kram till Ingis*

• lanovia 08

Blommis hoppas verkligen det dyker upp jobb snart!! Fy vilket tungt skepp su verkar ha just nu! Det en är jobbig situation o jag förstår dig verkligen. Men jag tror på er, ni har tagit er igenom kriser förr.

• lanovia 08

Ingis va skönt att amningen fular. Grattis en gång till till det lill underverket. Skrattar gott åt bajsoncidenten som höll på att träffa storasyster. Ibland klarr de sig verkligen med ett nödrop. Men akutsnitt?? Varför? Fy förstår att det behövs dahar åter dagar till att bearbeta. Vad tycker storsyster om tillskottet?

• lanovia 08

Äh jag försökte få till radbryt lyckases med fetstil istället. ehhh...

• lanovia 08

Flamman snygga kläder! Kul med shopping.

• lanovia 08

Här är det tungt just nu. Förkylningsastman är i sitt esse. Igår natt hosade han så att ahn spydde ner sängen. Inatt när han vaknade var det riktigt tätt. Dagarna är det hostigt men blir inte lika tätt när han är i rörelse. Förutom detta som för mig räcker alldeles lafom så ska vi idag till vetrinär med vår hund. Hon äter inte som hon ska o brukar, matlusten är kass. fr att förtydlig så pratar vi om en labrador, labradorer äter så är det bara! Meb vi har fått tid idag o hoppas verkligen att drt inte är något alvvarligt.

• lanovia 08

Syrinx skönt med jobb för maken o mkt på gång för dig. Håller tummarna.

• lanovia 08

Solde usch för olyckan men skönt att alla klarade sig.

• Daa

Ingis: KRAM! Det låter som en ganska jobbig sak att bearbeta. Men skönt att amningen har kommit igång.

Lanovia: så jobbigt för er! Hoppas att A kryar på sig snart och att det går bra för stackars hunden hos veterinären.

Blommis: en massa kramar! Hoppas verkligen att det vänder på jobbfronten snart. Jag tror också på er!

Jag har gått tillbaka till halv dos av antidepp. Nej, det känns inte så roligt att ta ett steg tillbaka, men det får man snällt göra om man kliver på framåt för snabbt. Visst kunde jag ha kämpat lite mer, men jag höll med min läkare som tyckte att det var "onödigt att utsätta sig för den skörheten". Jag vill kunna njuta av min spirande självkänsla och allt härligt som händer runt omkring i vår parvel-tillvaro utan att behöva oroa mig för sömnen (undrar förresten hur lång tid det kommer att ta innan sömnsvårigheter, som de flesta råkar ut för då och då, slutar vara så otroligt laddat för mig.).

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård