• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Mors fetisar är vi allihopa, allihop... *trallar*

• Norrskensflamman
    lanovia 08 skrev 2012-09-21 08:44:14 följande:
    Flamman sagt det förr säger det igen: Så himlans glad för att du träffat M o att han vill DELA ditt lv.
    Gissa hur glad jag är då... Att ha någon vid sin sida som VILL DELA vardagen med mig och flickorna.
  • passionsblomman

Men varför blir det så här med texten? Ingen annanstans i trådarna ser det ut så här-och jag lovar att vi inte är fetast på BT...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lanovia 08

Alltså jag mindes bara lite fel o skrev <B> igår istället för <br> igår när jag skulle göra radbryt.

Det tar ju inte så många sekunder att räkna ut att det betyder fetstil, men det måste ju för jössenamn gå att få bort?!!

• lanovia 08

Vetrinärbesöket igår vissade på höga njurvärden. Enligt vetrinären var det många hundar som hade det o forsatte leva normalt, bara den lilla lilla detaljen att man måste ge dem speciellt njurfoder!!! Ivanliga fall betalar vi 349 kr för 18 kilo, detta foder kostar 1100 (!!!) kronor för 14 kg. JOmensåatt och tackså mycket!

Nu hoppas vi att hon bara behöver äta det i en månad o att det ser bra ut vid återbesöket, annars kommer det här bli dyrt för oss för då finns det risk att hon behöver det resten av livet.

• lanovia 08

För övrigt har jag kommit på att vi har försäkringspengar att få ut på Anton, så nu sitter jag här o pysslar med försäkrningar för både hund o son. Ljuvligt!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård