• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

MSW o även andra i tråden som finns på fejan. vi har en liten "hemlig" grupp på fejan där många av oss från tråden är samlade.....man kan lägga in foton i gruppen utan att de syns för alla på fejan.....är det någon som vill vara med så är det bara att inboxa mig eller så tror jag att även gruppmedlemar kan bjuda in till gruppen.

• ingenjörsbruden

Flamman: Ahhh men för glödheta hilvittets röda rövapor vilket as till ex du har Demon.....o stackars litet barn 2 mån för tidigt......

Så roligt att hitta presentkort som inte gått ut o vilka fina kläder du hittade, har för mig att klädstorlekarna har EU-anpassats....men jag är inte riktigt säker......känns som det skiljer en hel del mellan butiker o märken.

Blomman: 3 mål i en match! Attans att du missade den! Duktiga Blompojken! Tradigt med kommentarer.....är man duktig så hackas det på det.....är man kass så hackas det på det.....suck....det är inte lätt att!
    Hoppas innerligt att du får tillbaka din zon å det snaraste! Min man påminner väldigt mkt om din....osalig ande är tämligen målande......o def ingen underdrift....som tur är kan jag sparka ut min på en löprunda....hoppas det kommer ett toppenjobb snarast till blommannen för det är han def värd efter allt skit han fått från fd chefen o stället innan med (eller?).

ninnis:; va roligt med hjälptränarutbildningen! jättekul!

Ankan: hur mår du o hur lever livet för familjen Anka?

• ingenjörsbruden

Nu har jag nog läst ikapp....hjärnan är helt puréig iallfall.....

hvidis. Hoppas busungarna är på bättringsvägen! KRAM!

Lanovia: Vi gav busan gröt som kvällsmål o sen hade vi vatten i nappflaska till henne under natten.....hon är törstig forfarande men det är sällan som hon behöver vatten mitt i natten. Vi körde inte mkt med välling, hon blev bättre mätt på gröt. Hur gjorde ni med E?

Solde: Hur gick jobbsöket i vår grannkommun? Eller var det tjänsten här i min hemby som var på g?

• ingenjörsbruden

Apropå att landa.......det är inte lika roligt att inse att ens stora barn har blivit spoild rotten hos svärisarna.....får hon inte som hon vill så kastar hon sig på golvet o stortjuter.....o jag har INTE tolererat surande innan....jisses som hon kan bete sig nu.....svärisarna har istället för att ta diskussionendistraherat henne med ngt annat kul.....
    kuligt värre när man inte har tiden o möjligheten o den totala uppmärksamheten att ge......phuuuuu....men utbrotten blir färre o färre dag för dag......

blommis: hon kan forfarande rulla runt på kommando!

• Syrinx

Ingis, tack för att du delade med dig! Så fint du skriver, men oooohh så onödigt spännande och läskigt! Så skönt att ni är hemma och att allting flyter på bra hemma. Hoppas stora tjejens utbrott ger sig snart, när hon är hemma i rutinerna igen. Trist med bortskämmande svärisar!!!

Fru E, såååå skönt med semester i Grekland! Njut av solen, lite åt mig med...

Hvidis, usch för tråkjobb! Du förtjänar ju så mycket bättre! Snart kommer nog din karmautdelning, tror jag! Kram!

Lanovia, så jobbigt med både vovven och A! Hoppas verkligen att det räcker med en kortare kur till vovven. Det blir ju hemskt dyrt för er annars! Krya på lille A, nu har vi sagt det så många gånger att snart kommer han ha reserver för att vara kärnfrisk hela livet!

• Syrinx

Haha, vad ÄR det egentligen ni har hållit på med, överstrukna och feta överallt?

• Syrinx

Ninnis, åh, en lillebror! Så härligt! Jag tycker han kan komma en vecka tidigt, på min födelsedag den femte!

• Syrinx

Blomman, vad bra med billiga MBT-skor! Så bra att ni kunde göra bra shopping i stan. Jag undrar också varför sjukgymnasten säger att du ska ta det lugnt med springandet? Är det knäna? Hoppas du snart kan fortsätta iallafall - heja dig för att du är så bra!

Flamman, åh vad det värmer i hjärtat att höra om hur han följer med på föräldramöte och verkligen finns där, din fina musiker! Jag är så glad för din skull!!!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård