• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor

Hugo 7v

Jo, den här skall vi hälsa på snart, ett syskonbarn till Gangsterpaddan! Stark gosebollsvarning! Han heter Hugo!

• Soldemor

Skall kommentera så fort tillfälle ges, men kan iaf lämna ett svar:

Ja, Ingis, det är den hos dig! Om den blir 100 % så söker jag!

• lanovia 08

Nu är vi lote nervösa här. Maken har pratat med en nnan vetrinär idag som inte var nöjd med väderna från hundens blodprov. Imorgon blir det UL o ev röntgen. Risk finns för akut njursvikt men det går att behandla. En annan risk är kronisk njursvik,o det var inte så bra spm vetrinären uttrykte det... klarar inte tänka den tanken ut utan att tårarna börjar rinna. Snälla gode gud bevara våran hund!!!

• Hvidbrud

Idag spräckte jag nollan!!! 69,8!! Haha! Det var på tiden 5km till jobbet på cykel och 8h stresstäd/dag visar sig på vågen... Måste bara komma ihåg att träna magen annars kommer jag att likna en gående ostbåge....
    Puss på er alla! Jag har skrivit klart cv och personligt brev! Tjoho! Nu ska det bara sändas ut i etern med kärlek och intention. Så det så!

• Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2012-09-24 16:27:27 följande:
    Nu är vi lote nervösa här. Maken har pratat med en nnan vetrinär idag som inte var nöjd med väderna från hundens blodprov. Imorgon blir det UL o ev röntgen. Risk finns för akut njursvikt men det går att behandla. En annan risk är kronisk njursvik,o det var inte så bra spm vetrinären uttrykte det... klarar inte tänka den tanken ut utan att tårarna börjar rinna. Snälla gode gud bevara våran hund!!!
    Åh! Det måste bara bli bra, det finns inget annat. Kraaaam!
  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2012-09-24 22:25:46 följande:
    Idag spräckte jag nollan!!! 69,8!! Haha! Det var på tiden 5km till jobbet på cykel och 8h stresstäd/dag visar sig på vågen... Måste bara komma ihåg att träna magen annars kommer jag att likna en gående ostbåge....
    Puss på er alla! Jag har skrivit klart cv och personligt brev! Tjoho! Nu ska det bara sändas ut i etern med kärlek och intention. Så det så!
    Heja dig!!! Både med vikten och jobbsökandet, du är bäst!
  • lanovia 08

Hvidis sktbra jobbat med vikten. Vad har du för mål? Bra du är som fizat ansökningar. Heja dig!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård