• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Heloise, Hek! Vad kul att se dig. Blogg, JA! Du beskriver så väl hur ni har dey. gDu är så bra o fixar dina döttrar aå bra. Tvivöar inte på att båda.barnen är er lika viktiga.

• Hvidbrud

Heloise: klart du ska blogga! Klart jag kommer läsa! (och blommis blogg väntar jag på med spänning, fortfarande )

Ledig måndag idag. Tvättar, planerar veckomatsedel, ska handla, betalar räkningar (bättre sent än aldrig...) ger håret en ordentlig välbehövlig inpackning och gör mig redo att fika med fina väninnan. Vi ska prata om ett projekt.... Min mamma driver fortfarande galleriverksamhet och jag tänkte att jag och min väninna (vi är gamla gymnasieestet-kompisar) skulle ge varandra en spark i röven och boka en vecka i sommar och till dess skapa en utställning tillsammans. Hitta ett tema och jobba mot det. Kickstarta kreativiteten och göra annat än att titta på tv på kvällarna. Men vi får se... Kul kunde det vara om det inte blir stressig vill säga.

i övrigt har jag hittat en ny cykelväg till jobbet. Genom parken. Jag får laddat batterierna till max där och i min stilla galenskap jag börjat utveckla på jobbet hjälper det på humöret....

Många kramar till er alla fina! Puss

• Ninnnis

Tittar in som hastigast...

Heloise, klart du ska blogga! Jag hade definitivt läst dina härliga ärliga texter TÄNK vilka framsteg lilla E gör! Duktiga tjejen ♥

Blommis, det låter som att din sambo hade passat perfekt till den tjänsten!

• Ninnnis
    Daa skrev 2012-09-30 13:06:19 följande:
    Nu har jag gjort mig förtjänt av en guldstjärna eller en chokladbit. I brist på sådant hemma får jag ta mig ett äpple istället.
    Heja!
  • Ninnnis

Spännande med eventuell utställning, Hvidis! Jag tror på dig, det vet du

Lanovia, jag hoppas dte går bättre med hunden. Och barnen, förstås. Du är en kämpe!

Vår lillskrutta är tillbaka i sitt pigga och glada jag igen. De vet inte vad som felade henne, men troligtvis antingen förgiftning eller akut inflammation/virus. Hon hade måttligt höga levervärden, maken ska på återbesök med henne idag för att se om det har gått ner. Oavsett vad det var så hoppas jag att det är som det verkar, att en natt på djursjukhuset med dropp följt av leverstabiliserandemedicin gjorde susen.

Annars är det fullt upp med jobb och dagis. Vi har kommit in bra i vardagsrutinerna tycker jag (tack och lov att vi är två!). Ikväll ska jag på hundträning (som hjälptränare) direkt efter jobbet, det är så jäkla roligt!

Nu måste jag jobba lite. Kraaaaam till alla!

• Norrskensflamman
    Daa skrev 2012-09-30 13:06:19 följande:
    Nu har jag gjort mig förtjänt av en guldstjärna eller en chokladbit. I brist på sådant hemma får jag ta mig ett äpple istället.
  • Norrskensflamman

Helgen har varit bra! På fredag hade jag lite födelsedagsfika här hemma, för torsdag, på dagen D, var jag ju på körrep. Tyvärr kunde inte min mamma komma. Det är inge bra med mammsen Men pappa kom och brorsan med sambo, musikerns mamma o pappa och så min bästa väninna med dotter. Jättemysigt hade vi! Och på lördag hade m vinylkväll med gubbsen och jag o en väninna var på bio och såg Hypnotisören (flickorna var hos morbror). Gud vilken bra film, men hemsk stundvis, så där så man satt med händerna för ansiktet.
    Söndag sjung tjejerna i kören i kyrkan och sen luncade vi alla på stan.

Vill också ge mig själv en klapp på axeln för att jag drog iväg min träningskompis på ett 30 min pass Func (man tränar i band med byglar som hänger från taket) för styrka o stabilitet, sedan simmade vi 25 min och sen bubblade vi i jacuzzi 10 min för att sen avsluta med bastu. Det var kvällsim på badhuset (i samma byggnad som vi tränar) och det var underbart mysigt; nedsläckt, ljuslyktor överallt, härligt "relaxmusik", lite folk... Superskönt!
    Kom hem strax innan 22 och ungarna snusar i sina sängar... Det är liksom inga problem med m och barnen, det är så otroligt skönt. Tänk att jag har det så bra!! Hjärta Världens bästa man (tycker jag) vill vara med mig och mina flickor.

Lägenheten är såld btw, nycklar överlämnade och pengarna inkasserade

• lanovia 08

Ninnis, kämpe? Jag vet inte det. Känslan av att Jag orkar inte mer hägrar o är nära att bryta igenm. Det räcker nu. Jag orkar inte truga o leka i hunden maten. Jag orkar inte spyor i sängen o en son som hostar så vi nästan tror han ska sluta andas mellan varven nattetid. Jag orkari nte men jag måste. Visst A verkar bli bättre nu... för denna gång men det är bara början av oktober. Hösten o vintern är lång.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård