• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor

Kram till alla!

Häftigt med vikten, Hvidis! Det går ju jättebra! *hejar och viftar med flaggor*

Lanovia: Tänker så på dig och vovven samt inkluderar honom i mina förböner.

Vi har ju också två som bara får äta dietmat - och det är dyrt och lite kämpigt ibland när stora gröna oförstående ögon tittar på en när man tar bort någon annans matskål med SÅÅ MYCKET god mat i. Men de måste ju ha sin mat för att må bra. Ja, många kramar och tankar till dig i detta.

*harvar vidare och hoppas på lite lugn och ro någonstans för att hinna läsa ikapp*

Oh ja, hon jobbar på bra här i rummet bredvid. Hon har ordnat musiker till julnatten och lovat musiken att jag skall hämta och skjutsa. Ehh, vänta nu, hur kan hon veta var vi skall fira vår julafton? Jag kanske inte alls är i närheten av där musikern bor! Suck!

• Klockarbol
    Soldemor skrev 2012-09-25 11:33:14 följande:

Oh ja, hon jobbar på bra här i rummet bredvid. Hon har ordnat musiker till julnatten och lovat musiken att jag skall hämta och skjutsa. Ehh, vänta nu, hur kan hon veta var vi skall fira vår julafton? Jag kanske inte alls är i närheten av där musikern bor! Suck!

Så käckt!? Känns så, så, så... väldigt lite sv. kyrkans kärnvärden? Känns liksom lite mer som, som, som... ett jävla sätt!

Lanovia - tänker på dig och hoppas innerligt att det går åt rätt håll med vovven Hjärta

Blommis - en axel, en filt och ett eget soffhörn till dig från mig!

Ingis - Stort och varm grattis till Isak! Tycker nog att det blev onödigt spännande på slutet men är glad och tacksam att allt gick bra med er!
    Sövde dom dig vid ett akutsnitt?

puss och kram till er all, nu ska jag fortsätta göra nytta på min lediga dag! Har så fullbokade helger ett tag nu så jag kände att jag behövde en extradag för att vinterbona det sista i huset!
  • Soldemor
    Klockarbol skrev 2012-09-25 14:45:57 följande:
    Så käckt!? Känns så, så, så... väldigt lite sv. kyrkans kärnvärden? Känns liksom lite mer som, som, som... ett jävla sätt!
    Ja, som det mesta hon gör just nu! Där verkar varken finnas värderingar eller minnen av vad vi faktiskt lovar vid vigningen.
  • lanovia 08

På väg hem från vetrinär med hund i bilen. Halleluja vilken lättnad. Än är inte utredningarna över för de är ännu ej på de klara med vad som felas. Så imorgon bitti ska vi ut o jaga urinprov när hon kissar morgonurinen.

• Soldemor
    lanovia 08 skrev 2012-09-25 16:39:04 följande:
    På väg hem från vetrinär med hund i bilen. Halleluja vilken lättnad. Än är inte utredningarna över för de är ännu ej på de klara med vad som felas. Så imorgon bitti ska vi ut o jaga urinprov när hon kissar morgonurinen.
    Lycka till! Hoppas det går bra!
  • Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2012-09-25 16:39:04 följande:
    Håller tummarna stenhårt! Låter inte som det lättaste att jaga morgonurin från en hund... Fast det hade iofs varit ännu svårare om hon hade varit en hane...
  • Soldemor

Blir inget pälsbollsbesök, uppfödaren har fullt upp med att repetera en julshow han är med och sätter upp. Tråkigt, för den lille skall snart flytta. Å andra sidan gangsterpaddans mamma jättetjock, snart dags för nya halvsyskon! De kan man förhoppningsvis få komma och se på!

Nu har jag haft fiasko-stickcafe, ingen kom. Får väl jobba med annat istället, finns ju att ta av, typ!

• Norrskensflamman

Hvidis: bra jobbat både med CV och vikten
    Jag orkar inte riktigt ta tag i min vikt just nu. Känner att jag måste få bukt med min huvudvärk först o främst och få ner min inre stress.
    Har ju varit till optikern, glasögonen skulle vara färdiga om ca 10 dgr.
    Nu har jag varit hos min massör som hittade flera låsningar och ömma punkter i rygg, axlar, nacke. Det mesta fick hon mjukat upp men jag ska dit igen  om två veckor.
    Jag ska även boka tid för balansering hos min kinesolog. Det känns som att jag behöver det. Är alldeles för många tankar och oroligheter som tar kraft o energi från mig, som jag skulle vilja kunna puffa ut genom ett hål i huvet.
    MEN: jag tränar ju lite smått ändå, mellan huvudvärk o förkylningar. Och jag har varit på ett par promenader också. Min promenadkompis är på G igen så nu har jag någon att gå med i mörkret

• Daa

Lanovia: så jobbigt med hunden! Håller alla tummar.

Ingis: tack för din berättelse! Håller med de andra, väldigt fint skrivet. Så skönt att allt gick bra när det blev sådär mot slutet. Hoppas att du får svar på dina frågor så du känner att du kan bearbeta klart. Så fint namn han har fått!

Hvidis: härligt att få spräcka den där nollan. Nu ska vi hoppas på att det där cv:t hamnar rätt.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård