• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • MSW

Försvann det nu? Alltså, det finns ju olika html koder betyder juh bold/fet och för att markera slut av koden så skriver man .. Men det är väl typ så långt mina kodnings kunskaper sträcker sig så hur det kan påverka "allt" sådär förstår jag inte!

• MSW

Ingis: stort grattis till Isak! Men lite mer än lovligt nervöst under förlossningen!

• Ninnnis

Fru E, Ankan, Leksi och eventuelt andra med gravidmagar, jag måste bara tipsa om dessa byxor. Fick hem mina igår, snygga, sköna och billiga!

• Ninnnis
    ingenjörsbruden skrev 2012-09-22 15:41:02 följande:
    Men jag måste erkänna att jag trivs bäst med att vara "på"struken o fet i detta sällskap!

Hur känns det att ha kommit hem? Har ni landat? Härligt att amningen kom igång så snabbt! 
  • Ninnnis
    MSW skrev 2012-09-22 17:51:47 följande:
    Annars hoppas jag att alla har en riktigt bra helg!
    Tack detsamma!
  • Fru E

Ingis-välkomna hem och du skrev otroligt bra i förlossningsberättelsen! Hoppas ni har landat lite till i allt!

Ninnis-tack för tipset!! Jag köpte ett annat par från hm, ljus beige men fanns i massor av andra färger, med låg mudd som också är otroligt sköna. Stretch byxor för 199 kr. Underbara!

Daa-se det inte som ett steg tillbaka utan att kroppen bara behöver tid på sig att anpassa sig

Skickade nyss iväg vovven med farmor&farfar där han ska vara en vecka men vet inte om jag är extra hormonig för saknar honom redan och nojjar om han saknar oss.....

Om en timme väntar sängen eftersom klockan ringer 03.20 *gäsp* för en veckas semester i Grekland

Kram till alla!

• ingenjörsbruden

Tack för alla grattisönskningar! Värmer så gott! O ja....det hade inte behövt bli så nervöst på slutet......

jag har funderat lite.....om jag härdat ut ytterligare 1 h utan epiduralen.....hade jag kanske varit helt öppen....?!?.....eller hade jag öppnat mig 1 cm/h som jag hade gjort på de 2 h av konstanta värkar o kräkningar ,inte konstigt Isak blev stressad av konstanta värkar kombinerade med kraftiga kräkreflexer....jag skulle def inte vilja vara i min mage under de 2 h det är ett som är säkert.

Om jag inte tagit epiduralen o fått en timme där jag kunde andas.....hade de gjort det där testet pga hans konstiga hjärtrytm mellan värkarna? Eller hade det bara blivit huxflux akut snitt där osså.....
    Jag måste def ställa dessa frågor till förlossningsläkaren känner jag.

Landat....jo....det tror jag vi har....iallafall jag! Liten har haft lite magknip som jag härlett till ersättningen han fått pluss att han är glupsk o sväljer massor av luft. Han har varit lite suttig här på em men annars har han hållit 4 h pass på käkandet. I natt o kvällen innan....trodde inte det var möjligt....men gött är det när det funkar!

Fru E: Va härligt med semester! O förstår din noja över vovven, men han kommer nog att ha det bra tror du inte det? Är det inte ngt med hundars tidsuppfattning....det spelar ingen roll om man varit borta 10 min eller 10 h.....förutom med avseende på deras naturbehov....så är de lika glada över att se en....eller?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård