• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Im yours

Hejsan hoppsan alla underbara människor!
    Blomman; Tufft som fan det där!!! Håller alla fingrar och tår för det ska lösa sig för er familj.

Här sitter jag i min nya fina superduper lägenhet mitt i Sundsvall och mår gott. Det är tokmycket att göra på utbildningen, två tentor, en stor skrivövning, och en hemtenta är det som hägrar inom de närmaste 1-2 veckorna. Alltså jag har inte ens hunnit köpa några möbler I´m crazy ........ but I love it Är tokförskyld just nu, m racar på iaf. Vi ska göra drygt 5 mån praktik nu till våren, o då ska jag nog mot storstadsmedia i Sthlm. Men kan ju hyra ut lägh, el ha en inneboende den tiden. Att journalistlivet är stressigt, galet och spännande har vi i "klassen" lärt oss. Skickas ibland utan förvarning ut på stan, för att hitta en grej (nyhet), intervjua folk. För att sedan komma tillbax, skriva ut m rubrik, ingress, pratminus, säj, etc etc. Allt inom 3 timmar, för då är det nämligen deadline. Learning by doing, våra lärare älskar sånt. Första gången höll jag på att smälla av, men då jag väll hittat en grej, o hade gjort två intervjuer, skrivit klart o skickat in. Ja, då kändes det väldigt inspirerande och multi spännande.

Kram, kram på er!!!!!

www.finest.se/lizbloggar

• Norrskensflamman

Igår var det föräldramöte. Först info på fritids, sedan hade varje klass egna infomöten och sen ett gemensamt möte för hela skolan med rektor o alla lärare.

För första gången så behövde jag inte gå ensam på föräldramöte, och ej heller behövde jag dela mig mitt itu, eller sitta skamsen för att en av mina döttrar inte hade någon representant från sin familj med på klassmötet... För min käre m ställde naturligtvis upp och kom med! Kändes... bra Stort. Härligt. En sån liten, löjlig sak som föräldramöte,men som alltid känts så jobbig förr om åren, kändes så himla rolig och positiv helt plötsligt.

• Norrskensflamman

Jag var förra året på föräldramötet ensammen, eftersom ju exet precis flyttat ut och m inte var introducerad i våra liv.
    Det kändes ändå mycket lättare att vara ensamstående mamma och inte kunna vara på båda ställena av den orsaken, än tidigare år, då jag har levt med barnens pappa och ändå alltid fått vara ensam på alla möten, ALLTID och alla vetat att han INTE jobbar skift, jobbar på annan ort eller något sådant, utan bara skitit i att komma... Konstant.

• lanovia 08

Flamman sagt det förr säger det igen: Så himlans glad för att du träffat M o att han vill DELA ditt lv.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård