• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Massor av kramar till er alla! Det är lite tungt för många av oss just nu, så en stor gruppkram tycker jag att det är dags för. Här har vi febriga ungar och jag kan vabba så jag slipper gå på jobbet...

• lanovia 08

Nu är inte ni feta längre, men jag...

• passionsblomman

Lanovia, fy tusan vad jag inte längtar tillbaka till den där småbarnstiden med alla infektioner när jag läser hur ni har det! Håll ut! Min pojk hostade ofta så han kräktes-det händer fortfarande ibland, men jag kan ju säga att efter att de tog halsmandlar och polyper så blev det bättre för både honom och mig-jag fick ju allt han fick liksom. Vidriga vidriga tid!
    ..och en labbe som inte käkar? Nä, det låter inte friskt...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lanovia 08

Gruppkram! Skönt att få vaba Hvidis men så tråkigt med jobb du inte trivs på.

• passionsblomman
    Hvidbrud skrev 2012-09-20 13:16:28 följande:
    Massor av kramar till er alla! Det är lite tungt för många av oss just nu, så en stor gruppkram tycker jag att det är dags för. Här har vi febriga ungar och jag kan vabba så jag slipper gå på jobbet...
    Det håller jag med om-med FET stil!!!

Hjärta
  • passionsblomman

Igår var vi ju i stan och fick uträttat precis det vi behövde. Jag är så GLAD, för de sålde ut MBT-skor för halva priset (MBT går visst i konkurs, till min förvåning), och jag har behövt nya ett bra tag men inte unnat mig. Nu har sjukgymnasten sagt att jag sa ligga lågt med att springa ett tag, och då vill jag ju ha mina MBT eftersom det ger en annan träning än vanliga skor. Så, fast vi inte har nå mycke penar, så köpte vi till mig ändå. Och byxor hittade vi till sonen, och samons väktaruniform kostade 1000 mindre än vi räknat på, så då räckde ju den pengen även till mina skor.
    Nu har jag idag både varit hos sjukgymnasten och styrketränat och sedan gått långa rundan i mina nya skor!

• Hvidbrud

Ingispingis: Jag ser att jag missat gratta här! GrATTIS!!!! Så härligt att han är här! Isak är ju jättefint och han kom ju samtidigt som resterna av orkanen med samma namn nådde hit, så det är ju mkt passande!

Urakut!! Hugedanemig! Hoppas att du har det bra och har kommit upp på benen igen. Hur är han? Hur har ni det? Hur hur hur hur? Jag vill veta allt! *hjärtar* Så härligt inlägg med räserbajs och allt!
    Mina hormoner tar över min hjärna när jag har ÄL... Farligt

• Hvidbrud

Blommis: bravo för billiga MBT! Om de hade det priset normala skulle de säkert inte gå i konkurs... (eller, jo. Man kan ju inte ge bort kvalitetsvaror...)

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård