• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2012-09-18 10:54:37 följande:
    JAA! Fast jag tänkte iof se till att få se den live.
    Ja!
  • Ninnnis
    passionsblomman skrev 2012-09-18 10:47:18 följande:
    Wow! Vad kul Ninnis! Du kan få komma och ha kurs med mig och Truls! Det tros jag han tycker att jag behöver...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Gärna
  • Ninnnis

Lanovia, min A har inte ätit på natten sedan han var 6 månader, men det där är väl väldigt olika från barn till barn. Han slutade vilja ha välling (flaska) över huvudtaget vid ca 8 månaders ålder, då gick vi över till gröt. Nu får han gröt innan läggning (mellan klockan 18.30-19) och sedan gröt igen till frukost, oftast vid 7-8 tiden.

• Ninnnis
    Ninnnis skrev 2012-09-18 12:34:32 följande:
    Nu får han gröt innan läggning (mellan klockan 18.30-19) och sedan gröt igen till frukost, oftast vid 7-8 tiden.
    Så har det förresten sett ut sedan han var ca. 8 månader.
  • Norrskensflamman
    Ninnnis skrev 2012-09-18 10:43:31 följande:
    Jag är så himla glad! Jag har blivit erbjuden att gå instruktörsutbildning för vår hundtränare, en eftertraktad utbildning som inte kan sökas utan man måste bli "utvald". Den löper över ca två år och igår gjorde jag mitt första pass som hjälptränare. Så himla kul! Det är verkligen en dröm som går i uppfyllelse
    Åh så roligt Ninnis!!!
    Vad spännande!

Lanovia: Jag försöker minnas... Jag har nog aldrig gett välling på natten utan bara bröstet. Och sedan välling innan läggning, och när det inte har räckt så har jag gått över till gröt innan läggning.
    Det låter ju onekligen som att din A är hungrig och behöver äta på natten... Antar att alla barn är olika och att det också beror på vilken utvecklingsfas de är i.
    Någon av flickorna ville på att vakna på nätterna och ha nåt att snutta/äta på minns jag, då gav jag vatten i nappflaskan, och det var hon nöjd med. Alltså kanske lite törstig bara. Men din kille verkar ju hungrig!
  • Norrskensflamman

Jag har varit och lunchshoppat. Hittade en julklapp som låg och skrotade i en låda: Ett presentkort på en klädesbutik på 1500 kr! Så jag har shoppat loss... och fick lägga till 450 kr själv, men det gjorde jag så gärna.

Två brallor, en tröja, två finare blusar och en mittemellantröja/blus.
    Thanks ma and pa

Nuförtiden är det det ENDA jag önskar mig i julklapp o present (mina föräldrar envisas med att ge mig julklappar o presenter fastän jag är 40+); Presentkort!!! Och då helst på kläder. Annars blir det aldrig att jag unnar mig nåt. Så de ger mig presentkort på en DAMklädesbutik och inte på nån kedja som har både barn- och damkläder. För då slutar det bara med att jag köper åt flickorna och inget åt mig själv.
    De känner sin dotter kära mor o far ♥

• Fru E

Ninnis-vad roligt!!!! Tar du dig an en överaktiv B som står själv på dagis i två veckor sedan bästisen har semester . Tillsammans med mkt jobb och dåligt tålamod generellt är han billig på blocket....

• Norrskensflamman

Och jag kunde förstås INTE hålla mig från att inhandla en blygsam feststass också...

men de är snyggare i verkligheten!

och denna till:

Jag är faktiskt rätt nöjd, även om det var jobbigt att fejsa sin spegelbild i provhytten... +16 är inte skoj.
    Men man vill ju klä sig snyggt ändå juh...

Jag har iaf varit och tränat ett fyspass och är helt slut. Ingen huvudvärk, yey!!
    God natt Hjärta

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård