• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ankan80

Åhhh vad roligt Ingis!!!! G R A T T I S ! ! !

• Norrskensflamman

*störtar in*

G-R-A-T-T-I-S Ingis och hela familjen till Lill-pågen!!!!!!!!!!!!

Skål{#emotions_dlg.flower}NalleHjärtaKyssSkrattandeBaby.... ja vad mer ska jag hitta på? Klämmer väl in en Tomte och ett Äpple när jag ändå är igång, hehe CoolTungan uteDrömmer

• Fru sy

Grattis till Ingis och hela familjen!! Vilka underbara nyheter!!!

• Fru sy

Här har det varit vab i veckan, och vi blir hemma iaf i morgon oxå.  Börjar kännas lite jobbigt att vara borta från jobbet hela veckan, men mannen har inte möjlighet att vara hemma nu i slutet av veckan... jaja han får väl ta nästa gång!

Vilken fin mage du har Fru E!! Vad roligt att du är sugen på mina barnkläder

Det är några tjejer här i tråden som borde fått paket med posten idag, hoppas ni blir nöjda med kläderna!

Ninnis: Vilken vecka är du i nu? Är du så långt gången att de har koll på det på jobbet?

• Daa

Skönt att höra att det har gått bra för Ingis!

HURRA för den lille killen! Och jättegrattis till hela familjen Ingis! *kastar konfetti, men låter bli att spela en fanfar (för allas skull)*

• Daa

Fru E: jag blir rörd djupt in i hjärteroten när jag ser din magbild. Vilken underbar mage och så efterlängtad!

• Daa

Fru Sy: jajamen, hit kom ett paket. Kläderna är ännu finare i verkligheten. Barnen provade dem gärna och springer fortfarande runt i dem. Tunikan är väl mer som en klänning ännu, men jag valde ju en stor storlek. Fälga verkar glad i alla fall. "Bilaj!" utbrast hon när hon fick se den.

• Daa

Jag vabbar också hela veckan. Parvlarna avlöste varandra med feber. Idag har Axel mindre feber, men han är en ganska hängig liten pojke. På fredag är jag ledig, så det blir inget jobb alls i veckan.

Däremot ska jag, om de är friska på fredag, lämna dem en stund på förskolan så att de får vänja sig vid stället igen innan det är skarp läge nästa vecka.

• Fru sy
    Daa skrev 2012-09-12 18:04:02 följande:
    Fru Sy: jajamen, hit kom ett paket. Kläderna är ännu finare i verkligheten. Barnen provade dem gärna och springer fortfarande runt i dem. Tunikan är väl mer som en klänning ännu, men jag valde ju en stor storlek. Fälga verkar glad i alla fall. "Bilaj!" utbrast hon när hon fick se den.
    Underbart! Min E älskar traktorerna på sin tröja i samma tyg som på Fäljas tunika. Hon kommer kunna använda den länge, det är bra att det är lite stort till en början
  • MSW

Stort grattis till ingis-familjen!!

Synrix: varsågod!

FruSy: kan man se dina kläder någonstans?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård