• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru sy
    MSW skrev 2012-09-12 18:36:35 följande:
    FruSy: kan man se dina kläder någonstans?
    Har du facebook? Annars har jag blogg du kan kolla in
  • Ninnnis
    Fru sy skrev 2012-09-12 17:56:19 följande:
    Ninnis: Vilken vecka är du i nu? Är du så långt gången att de har koll på det på jobbet?
    Jag är i vecka 19 nu. Magen blev stor mycket tidigare den här gången, så den går inte att dölja Jag berättade för min chef efter KUB-ultraljudet så det flesta på jobbet visste det redan när jag kom tillbaks i går, och de andra såg det direkt. 
  • start september
    Fru sy skrev 2012-09-12 19:16:15 följande:
    Har du facebook? Annars har jag blogg du kan kolla in
    Villl mycket gärna titta på en blogg!
  • Klockarbol
    Fru E skrev 2012-09-12 14:31:41 följande:
    Klocksrbol-bs lever och mår bra i den andra tråden har fullt upp med hundar, barn och äppel
    Tack
    Hälsa så gott när du stöter på henne!
  • Klockarbol
    Ninnnis skrev 2012-09-12 15:37:48 följande:
    Ingis lille kille är här! Allt är bra men de är "lite trötta". Fullt förståeligt
    Hurra och jätteGRATTIS till hela familjen Ingis Hjärta
  • Fru sy
    Ninnnis skrev 2012-09-12 19:54:05 följande:
    Jag är i vecka 19 nu. Magen blev stor mycket tidigare den här gången, så den går inte att dölja Jag berättade för min chef efter KUB-ultraljudet så det flesta på jobbet visste det redan när jag kom tillbaks i går, och de andra såg det direkt. 
    Oj, är det redan v. 19! Ja då förstår jag att det är lite svårt att dölja. När får vi se bilder på din mage då?
  • Fru sy
    MSW skrev 2012-09-12 20:57:23 följande:
    FruSy: japp, finns på Facebook! Inboxar dig!
    Nu tror jag att jag hittat dig på fb... annars var det någon annan med samma namn Om det var rätt person jag skickade en vänförfrågan till så bor vi nog inte så långt ifrån varandra... med tanke på var du pluggar...
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård