• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Undrar hur det gåt för Ingis. Ä lillen ute nu tro?

• Hvidbrud

Jag har inte hört något ännu! Skickar massa lugn ro och styrka till henne i detta häftiga mirakel! Heja Ingis!
    Fru E: åååååå! Så fiiin!
    Nunnis: hur gick det på dagis? Och jobbet?
    Flamman:Hua vad vissa rötägg kan hitta på! Grrr!
    Nä nu är det dags att städa efter landskampsupportrarna. Not so nice.

• lanovia 08

Nyfiken titt, ännu inget om Ingis. Hoppas allt går bra. Håller hon på ännu tro?

• lanovia 08

Nattsömnen ja, lika fort som jag nämde det kpm drt. Inatt har grabben varit orolig o sovit värdelös. Urk! Hoppas hoppas vi kan sluta medicinera idag. Det här med förkylningsatsma tycker jag just nu suger något otroligt.

• Ninnnis

Ingis, hoppas allt går bra och att lille bebben har tittat ut nu!

Lanovia, usch vad jobbigt för er. Hoppas lille A kryar på sig.

Det kändes bra på jobbet igår. Jag trivs så bra mede både jobbet och kollegorna så det är ganska skönt att vara igång igen. Lite mjukstart att maken är hemma och skolar in nu, jag behöver ju inte tänka på dagislämning och annat än.

Inskolningen går bra än så länge. Idag ska maken gå iväg en stund så A får vara själv lite.

Nu ska de ge sig av till dagis och jag ska njuta av min kaffe innan jag gör mig iordning och åker till jobbet.

Kram på alla!

Flamman, har inboxat dig. 

• lanovia 08

Ninnis vad bra att inskolningen går bra o jobbet känns bra.

• Norrskensflamman

Fru E: Finaste, finaste Gravid ♥  Jag är så himla glad för er skull!

Ninnis: det brukar faktiskt vara lite småskönt att komma igång och jobba igen, om man trivs med jobb o kollegor vill säga. Även om det förstås är blandade känslor, i början känns det som att man bara ser sitt barn 1 tim/dag (en halvtimme på morgonen, en halvtimme på kvällen innan de går och sover...) . Men det ordnar till sig så småningom.

Lanovia, det där med förkylningsastma är inge kul. Lilla K hade liknande bekymmer när hon var liten, sviterna efter RS-viruset. Men det "växte bort" eller nåt. Efter 3 år tror jag inte vi har haft fram Bricanylen en enda gång. Flytande Bricanyl har jag nog gett nån gång, men det är allt. Visst märker jag att hon har känsliga luftrör och lite, lite tråna luftvägar när hon är förkyld men inte astma.
    Kanske det ger med sig med tiden för lille A också, eller iaf lindras?

Ingis Så spännande....!!! Hur var det, visste de kön på den lill*?

• Syrinx

Ingis, iiiihhh så spännande!!! Hoppas att allting går bra! Kanske har ni fått träffa den lilla nu? Tänker på er och skickar positiv energi åt ert håll!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård