• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Återkommer med kommentarer och ego rapport. Jag känner att jag är i en sån "arg över tingens tillstånd" fas och jag ska hitta ett sätt att hantera detta på. (bli gravid och föda barn kanske?)(fast det får mig inte ut ur hamsterhjulet mer än temporärt...) Existenskrisen kallar! Vi hörs!

• Ninnnis

Men... var det inte igår Ingis skulle sättas igång? Eller det kanske inte fanns plats? Håller tummar och tår oavsett!

• Ninnnis

Blommis, fy sjutton vad jobbigt med lasagne i golvet! Hoppas du hinner det du ska ändå *kramar om*

Daa, ja visst är det ganska fantastiskt

Jobbigt med inskolninigsbakslag, Daa. Hoppas det går bättre idag.

Nu ska jag släpa med mig Mini och hundarna och promenera med en mamma från föräldragruppen och hennes son.

Kram på alla1 

• Ankan80

Hello everybody. Så spännande men ingis nu. Var tvungen att skriva en rad!
    Heja heja!

Hälsningar från ankan som är i v.29+6.

• ingenjörsbruden

Hej gullisar!

Det är knökafullt på BB här ner i södern, så efter att ha ringt 0730 o sen en gång vid 10 så ska de försöka att inte flytta mer på det utan att vi får komma vid 13. Ska ringa igen vid 12 o hoppas på det bästa. I väntans tider har fått en annan dimension...... drygt när man vet att det är snart men ändå flyttas fram.....

Blommis: Lycka till med matlagningen! Surt med tappad lasagne...

Hvidisen: BAMSEKRAM!

Ninnis: Ojojoj snart RUL o snart mammaledigt igen!

Daa: Va jobbigt med bakslag i inskolningen. Hoppas det går bättre idag!

Fru E: *BAMSEKRAMAR tillbax*

Ankan: Snart mammaledigt för din del med! Härligt! Hur mår du? Snart dags för RUL igen!

• Klockarbol

Stoppar in näsan och är nyfiken på resultatet av vräkningen hos Ingis?

Blomman - BioBlitz låter mycket spännande! Blä för tappad lasagne dock   Hoppas det ordnade sig utan allt för mycket stress!

Flamman - Hjärta

Hwidis och Solde - håller alla tummar jag har för att det ska ordna sig på jobbfronten för er bägge! Man ska min själ inte behöva må dåligt över att gå till jobbet...

Många påhejjningar för alla duktiga inskolningsbarn och ett stort och varmt leende för alla trådmagar Hjärta

Massa kram och fredagschoklad till hela tråden!

• Klockarbol

Kunde inte ha tajmat min nyfikna näsa bättre!

Tack för lägesrapport Ingis och jag hoppas verkligen att det blir din tur nu!

• ingenjörsbruden

Blir ingen igångsättning idag............fan va jag blir ledsen..........o på måndag så är det busans födelsedag så då vill jag iallafall inte sättas igång.....maken menar på att det inte spelar någon roll alls....men nog tycker jag att mina skitungar ska få olika födelsedagar OM det går att påverka.

Tisdag alltså......suger musten ur en detta.....suck

Nu, mot skogen o ren rejäl promenad. Kan ju aldrig skada iallafall!

• Ninnnis

Nej vad surt, Ingis! Vi får hoppas att det sätter igång av sig själv innan måndag  

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård