• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor
    Daa skrev 2012-09-11 13:20:13 följande:

Det måste vara fruktansvärt jobbigt att ta sig själv på så stort allvar. Hur hanterar man då situationen om man skulle göra en praktmiss? Eller är det då man visar prov på mästerlig förmåga att skylla ifrån sig, både inför sig själv och andra?

Eller det förstås, någon som är helig gör ju inga missar överhuvudtaget...

Nej, den damen skulle aldrig kunna stå för ett fel hon gör, hon gör inga! Där slog du huvudet på spiken, just sådan är hon...
  • Soldemor

GRATTIS INGIS!! YEEEEEEE!! Nu har nästa bebis kommit och fler på G - ljuvligt!!

Fru E: Vilken fin mage! Äntligen!

*Susar runt full av all bebislycka här och tar fram alkoholfri champagne och snack* Någon som hänger på bebisparty?

• Ninnnis
    Fru sy skrev 2012-09-12 22:10:51 följande:
    Oj, är det redan v. 19! Ja då förstår jag att det är lite svårt att dölja. När får vi se bilder på din mage då?
    Ska försöka lägga upp en bild snart
  • passionsblomman

Åh men väkommen lille påg! Det var skönt att höra att allt gick bra.

Trötta? vaddå? *fattar ingenting*Oskyldigmenar ni att man inte steppar runt och gräve diken, dansar schottis eller lägger om´taket direkt efter en förlossning? Det är väl inget att snacka om "barn har kvinnor fött i tusentals år"/citat av närstående klumpeduns till ärthjärnekommentarer.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Min rätta dator har en trojansk hästjävel på bete just nu och funkar inte alls. Därav frånvaron. Jag har också en hel del att pyssla med just nu (ni vet att det alltid heter just "pyssla" när kvinnor arbetar hårt va?)
    Blitzen gick skitbra, Jag har fått en ny-och väldigt bra- sjukgymnast och ska gymma hos henne framöver.
    Annars har jag suttit och kört skytteltrafik överallt, inte minst till vårdcentralen med olika familjemedlemmar. Sonen smällde i knät på skolans byggarbetsplats så jag fick hämta hem honom. Tålig som han är inser man att då har han ont. Nu har det gått över och han tränar igen.
    Men igår väckte sambon hela huset när han på sin 42:a födelsedag skulle morgonkissa. Hn har fått nackspärren from hell, så han bara skrek rakt ut när han skulle resa sig upp. Hunden blev dödsförskräckt och sonen med. Själv har jag i 2 dgr nu agerat personlig assistent, ty vuxna män med nackspärr är sällan särsilt tåliga, och  kräva stor omvårdnad.

Nu måste jag rusa, för det ska ätas innan träningarna, som jag måste köra till eftersom sambon är obrukbar. Sedan sa jag tvtta och städa, för i helgen kommer Didis m fam hit. Hörs!

• passionsblomman

För övrigt har jag tre kilo nykokta kräftor i kylen. Stora! Och röda, salta och dilliga.

• passionsblomman

Hvidis, jag delar din existensvånda, fullt ut. *håller handen och fortsätter tro på oss*

Syrinx-prata m grannen om hunden! Vet hon inte om det kan ho inte agera. Vet hon om det är hon skyldig att lösa det-det är helt oacceptabelt både för hund och grannar. Jag skulle bli glad om någon berättade, så jag fick chans att göra ngt. Blir hon sur så har du iaf försökt innan du sedan får prata m hyresvärden.
    Vad KUL med allt som virvlar din väg nu! Hejja!

Flamman, X-ets logik är lika lysande som vanligt...

• Norrskensflamman

Kräftor!! Muhuuuuums!!!! Aj, aj vad männen i ditt liv är sköra just nu, Blommis. Tur att du är en rekorderlig kvinna och mor som reder ut situationen... Men du, ta inte ut dig för mycket bara ♥ .  

Och hälsa Didis!!! Så roligt att ni ska IRL:a

Visst ÄR det konstigt att vi kvinnor alltid pysslar???
    Och männen a-r-b-e-t-a-r... minsann.

Jag kan inte undgå och fnissa ang efterförlossningenarbete...
    Mitt ex var jättearg och sur och grinig och skällde som en bandhund på mig för att jag bara satt och "gjorde ingenting" när lilla K var ett par dagar-nån vecka gammal (och T 2 år och 4 mån svartskjukeklängde över mig) när vi måste så ny gräsmatta och räfsa och gud vet allt. På allvar så tvingade han ut mig att bulta jord, kratta och så gräs. Lilla K grät i vagnen och ville inte alls vara där utan med MAMMAAAAA! Det var jättehemskt. När han beklagade sig för ett par vänner hur lat jag var som bara ville vara inne med barnen (läs nyfödd som ville amma jämt) och han minsann fick slita ensam med utejobbet, så stirrade de på honom som om han var tokig. Och det var han ju!
    Fy FAN vad skönt att jag tog mig ur det där.
    Tror jag måste skicka blommor och konfekter till Slamkryparen. Jag är henne evigt tacksam faktiskt att hon dök upp. Lite taskigt kanske gentemot mina barn, men ur ett rent egoistiskt perspektiv så ärjag faktiskt det.

Har varit på absolut sista fotbollsmatchen för säsongen och brrrrrrrrrrr vilka kalla höstvindar. Seger med 5-1 och T gjorde två målpassningar ♥.

Och gissa vem som har Miss Li biljett i sin hand?! Tadaaaa

Ang Visakortet så mejlade jag ärkeaset och sa att han måste kolla med sin bank varför pinkoden inte funkar i affärerna. Fick nu tillsvar att jag skulle gå på bankomaten och ta ut pengarna istället. Så jag gjorde det, och se det funkade!! Och han som sa att jag inte kunde ta ut i bankomat. Var nog bara ett sätt för honom att hålla koll på var jag handlade och gjorde av pengarna...
    Men det gick inte, haha. Jag hade på rikt' allvarliga funderingar att gå på Systemet och storhandla bara för att reta upp honom (han får sms-aviseringar om allt som görs med kortet)

Nä, en kopp te och sängen då.

Kram!

• Leksi

Stort GRATTIS till Ingis med familj!! Solig Solig Solig
    Vad härligt att lillpojken äntligen är här!! Hoppas ni mår bra allihop! Har ni fått komma hem?
    Om han föddes den 12:e blev det ju t.o.m. två dagar mellan barnens födelsedagar. Glad

FIN magbild Fru E!! Så underbart att det äntligen är er tur! Skrattande

Min mage växer något alldeles enormt. Är jättestor trots att jag bara är i vecka 16, undrar var det ska sluta? Gick upp 20 kg förra gången...

Kram & trevlig helg allihop! Skål

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård