• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Leksi

Åh Gud Flamman, ditt ex är verkligen makalös!!! Skrikandes Både det du skrev i meddelandet (tack) och hur han behandlade dig när andra dottern var nyfödd. Det är så man vill spy!! Guld i mun
    Att du stod ut så länge?
    Tur att du hittat den äkta kärleken nu och en man som älskar och respekterar dig. Kram!!

• Daa

Gnällinlägg...

Håller just på att kvickna till efter den här natten. Somnade först någon gång mellan halv fem och fem, så jag har alltså sovit sämre i natt än vad jag gjorde när det var som allra värst förra året. Drygt två veckor utan antidepp nu och så får jag den sämsta natten någonsin. Det känns nedslående, särskilt eftersom icke-insomnandet gick till på precis samma sätt som när mina sömnproblem började bli riktigt illa. Kanske är det bara ett bakslag eller så är det helt enkelt så att depressionen inte är färdig med mig. Lustigt, jag var helt säker på att jag var färdig med den. Ska ringa min läkare imorgon och höra vad hon tror. *gnäll*

• Daa

Flamman: just när jag tror att det inte är möjligt att ha större lust att banka skiten ur ditt ex så når han nya nivåer.

• passionsblomman

Daa, fy farao för bakslag! Det ÄR så galet jobbigt att känna oron för att behöva backa när man bara vill framåt. Men du, ta det inte för hårt och ör det inte större än det kanske är! Det kanske inte alls är ett bakslag, utan bara en vanlig skitnatt.

Själv var jag vaken till fyra i morse av HELT frivilliga och trevliga orsaker, även om det var något av en chock när Didis make sa vad klockan blivit medan vi satt och diskuterade och löste världsproblemen.Förvånad
    ÅH vad man behöver de där vännerna i livet, att prata, skratta och finnas med!

Son och sambo skulle ju iväg på fotboll i morse-lite surt att pojken gör TRE mål just i den enda match jag inte sett den här säsongen, men skitkul såklart Nu har de säkrat serievinsten, redan en match innan avslut, så det var ju lite extra roligt-även om sonen tack och lov egentligen inte bryr sig nämnvärt om serien och ställningen där. Fast han var visst ledsen , för några i det andra laget hade sagt "jävla filmare" och annat i den stilen. Men då får man ju säga att det kan vara sådant folk vräker ur sig när de håller på att få storstryk och dessutom får straffar mot sig.

Baaaaa vad trött jag är...måstenog luta ikull mig lite här i soffan...............

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis

Daa, usch och fy för sömnbakslag Hoppas innerligt att det var en engångsföreteelse!

Flamman, ditt ex går verkligen från klarhet till klarhet... *saknar ord*

Blommis, åh, dina kräftor! Mums! Härligt att ni hade en trevlig helg med Didis och make.

Jag är på jobbet och Mini och maken fortsätter skola in på dagis. So far, so good.

• Ninnnis
    Daa skrev 2012-09-16 14:52:13 följande:
    Leksi och Ninnis: *host*magbild!
    Jag ska försöka åstadkomma en magbild snart
  • Norrskensflamman

Daa: jobbigt med bakslag vad gäller sömnen... Men måla inte, du vet vem, på väggen. Det kanske bara var en tillfällig dipp? Hoppas du får många timmars skön sömn inatt istället.

Själv har jag blivit förbannat less på att alltid ha ont i huvudet. I flera dagar i sträck. I fredags hade jag ont igen och det gick inte ens över på natten. Jag vaknade mitt inatten och kunde inte somna om för att jag hade så j-a ont!! Och sen fortsatte det hela lördag. Inte förrän på söndag morgon var jag kvitt värken.
    Inga tabletter såsom Ipren, Treo, Panodil Zapp osv hjälper. Inte ens dubbel dos.

Nu har jag iaf bokat tid för synundersökning. Progressiva glasögon är ett måste för jag ser inte att läsa ett papper längre. På jobbet har jag fått en bautastor dataskärm med stor text...

Men just omställningen att läsa på skärmen = OK, om det är stor skärm med stor text, och så flytta ögonen till ett papper och läsa på lite närmre håll... Nix, fixar det inte.
    Läsglasögon hjälper när jag läser hemma, men de funkar ju inte vid dataskärmen.

Ja, ja, det är inte lätt att bli gammal... Blir ju ett helt år äldre nästa vecka !

• Norrskensflamman

Blomman: kul med vinst för Blompojken, men fy för såna där kommentarer. Låter som att det var dåliga förlorare som talade...

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård