• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman
    Ninnnis skrev 2012-04-04 10:18:49 följande:
    , jag återkommer när jag har lite mer ork och energi.
    Hoppas det blir snart! Jag sakar dig massor!

Bamsekramar tillbaks. Hjärta
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis

Åh, vad gullig du är Blommis! Nu blev jag helt rörd Jag gillar inte att jag inte hinner skriva här så ofta som jag hade önskat. Jag ska försöka få ändring på det, för jag saknar er också!

• Ninnnis

Kram till dig också, Solde! Hoppas det löser sig till det bästa med ditt jobb. Kanske är det meningen att det ska bli något annat?

• passionsblomman
    Ninnnis skrev 2012-04-04 12:12:14 följande:
    Åh, vad gullig du är Blommis! Nu blev jag helt rörd Jag gillar inte att jag inte hinner skriva här så ofta som jag hade önskat. Jag ska försöka få ändring på det, för jag saknar er också!
    Äsch, det har väl inget med mig att göra att tråden inte är densamma utan dig. Det är du själv begriper du väl. Du har varit med i mitt liv länge nu!

Du, vet du om man i sin telefon på Wordfeud kan skapa sig fler än ett namn att spela under?

Jo, för min son feudar med sina klasskompisar-och jag tar hans telefon och feudar ner dem allihop medan de förvånat tror att min son är en stjärna på det där spelet. Jag kan ju inte sitta och bygga självförtroende på att klå 11-åringar, men går det att jag kan ha ett eget namn på hans konto typ? För då kan jag ju låna hans lur ibland och spela egna menar jag, eftersom jag inte har någon sådan där spejsad skärmtelefon.
  • passionsblomman
    Ninnnis skrev 2012-04-04 12:13:16 följande:
    Kram till dig också, Solde! Hoppas det löser sig till det bästa med ditt jobb. Kanske är det meningen att det ska bli något annat?
    Det tror jag!
  • passionsblomman

Flamman, jag önskar det bara var glada saker roliga rapporter ifrån norr. Inte så att du inte ska skriva om puckot, ( det vet du ju)men jag känner att jag får sådant aggresivt blod i ådrorna så fort hans idiotier kommer in i bilden. Och eftersom han inte bor i landet längre, så är han uppgraderad från rikspucko till Globalpucko. Så det så!

Igår satt vi tre tjejer runt ett fikabord och pratade om psykopater och narcissiter. Tänk, då kom din ex-make osökt upp...Oskyldig De andra berättade om sina erfarenheter av den där känslokylan, maipulerandet osv (och tro mig, det är förfärliga historier) Jag berättade om dina döttras egengjorda små presenter osom han inte tog emot, fast jag kunde inte berätta klart, för det stockade sig så i halsen. Fy fan!

• Syrinx

Hej Ninnis och stor kram tillbaka! Jag hoppas också att du får mer tid och energi att vara här mer snart.

• Syrinx

Solde, tänker på dig och hoppas att saker och ting löser sig till det bästa! Jag tror att Ninnis och Blomman har en poäng i att det kan vara meningen att det ska bli något annat. Skickar lite extra styrka för att klara av vad som än blir av det hela! 

Flamman, vilket perfekt skidväder det låter som ni haft! Härligt!
    Vad gäller ditt rikspucko (globalpucko!) till ex håller jag helt med Blomman - alltså herregud. Önskar så att du kunde slippa allt hans elände! Får du förresten lite ledigt över påsk, så du hinner stressa ner lite? 

• Syrinx
    passionsblomman skrev 2012-04-04 12:25:45 följande:
    Jo, för min son feudar med sina klasskompisar-och jag tar hans telefon och feudar ner dem allihop medan de förvånat tror att min son är en stjärna på det där spelet.  
    Så vansinnigt roligt! Fast jag kan tyvärr inte bidra med några klokheter - kan inget om wordfeud, har inte heller någon avancerad telefon och har dessutom gett upp försöken på att spela med fästmannens telefon. 
  • passionsblomman

Jag kan inte riktigt vakna dag känner jag. Jag är SÅ trött så jag vet inte vad! Egentligen ska jag påskstäda, gå min långpromenad och få undan en hel massa som jag egentligen vill skolka ifrån till förmån för min hög med nylånade böcker från bibblan. Men jag orkar ju inte ens lägga mig och läsa en bok. Jag bara sitter här och glor...

...seeegheten!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård