• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor

*vinkar till Mugglan*

Nej, nu är det dags för helg, version kort. (Går på jour kl 17). I morgon är det loppis på katthemmet Soldan kommer ifrån och på söndag är det jobb. Föreslog för musikern att spela Sean Banans melodifestivallåt som postludium, men han var inte ett dugg medgörlig. Konstigt, texten passar ju bara såå bra på en palmsöndag - "här glider kingen in" - som skräddarsytt!

*kramar till alla från smått deprimerad prästtant* Får väl ha ett långt samtal med överchefen när jag kör hem.

• Hvidbrud

Tack Solde... Nu har Sean flyttat in i mitt huvud...! Får spela den för barnen så blir de glada Lite annan energi! Maken har rensat huset med rökelse och böner så kingen är välkomnad. (så är det att vara gift med en ortodox ) själv klarnade jag hjärnan med lite hypnos, det funkar utmärkt för mig. Ibland blir det bara för mycket grums i vattnet för att man kan se klart så man får hitta ett sätt som det kan klarna upp på. Solen skiner och vi ska ha påsklov snart!

• Daa

Lanovia: åååh, så jobbigt med era sjukdomar. *skickar en lastbil med kramar härifrån också*

Hvidis: tack så mycket för bilderna. Så roligt att få se dina gullegryn!

Solde: förstår att det känns tungt att jobba när ens arbetsgivare beter sig sådär. *stämmer in i det ondsinta skrattet och säger "På dem bara, facket!"*

Syrinx: kul att det gick bra! Och så spännande med klänningsprovning.

Min penicillinkur är avslutad, men det är fortfarande täppt i örat och hörseln är rejält nedsatt. Skönt att i alla fall vänsterörat fungerar som det ska.

Hihi. Nu härjar parvlarna järnet här. Farfar hälsar på, så det kanske är därför de är så uppspelta.

• Daa

Ingis: tänker på dig och hoppas att det går bra med dina samtalsplaner i helgen.

• aurum

Det har hänt MASSOR här inne o jag ser att inte allt är bra saker... men ärligt så är jag för trött för att orka läsa igenom allt som hänt sen i onsdags så skickar en massa kramar till alla som behöver en värmande tanke!

Själv har jag spenderat veckan med besök på Sahlgrenska och fått mer info om när jag hamnar på operationsbordet samt spenderat lite mystid med m2b som jag lyckades slita från jobbet en kväll. Är nu helt slutkörd efter Sahlgrenska och alla resor det inneburit så gör inte mycket annat än sover och äter - men jag återkommer när jag återhämtat mig!

• Ankan80

Tjingeling!

Liten uppdatering från min sida.

Har gått in i v.9 nu. Magen svullen som en ballong så det är jättesvårt att dölja. Vill inte berätta riktigt ännu.

Lite illamående, men fullt hanterbart. Jobbig smakförändring i munnen.

Här snöar det för fullt idag. VIlket aprilväder!!
    Glad Påsk på er alla!

Kram

• passionsblomman

Inatt drömde jag att jag hade blivit ihop med någon helt ny person. En total främling, som jag inte alls kan känna igen från mitt riktiga liv. Han var mycket blond och mycket yngre än jag själv (känner mig) och när han tyckte han hade god orsak att fråga, undrade han om han kanske borde tänkt på att skydda sig, för jag kanske inte ville riskera något riktigt än?
    Jag stammade fram något om att "det är nog ingen fara" och han log, klappade mig på armen och sa att "ja jag vill ju helst inte vänta alls, men det blir när det blir"
    Jag fick inse att han verklgen trodde att han träffat Kvinnan Som Skulle Bli Mamma Till Hans Barn, och jag fick rå-ångest.

Snacka om att bearbeta faktumet att man inte är med på den marknaden längre!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Aurum, vad är det du ska opereras för? Det har du kanske sagt, men det har jag glömt isåfall.

Ankan, alltid lika kul att se dig kika in! Vad skönt att du mår bra.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • aurum

passionsblomman: Tror inte jag sagt något om det.. Men det blir två ingrepp för mig framöver. Först ett för att få ordning på min ämnesomsättning eftersom jag går på 175microgram levaxin dagligen ("normaldos" är 100 microgram) och har ändå för låg sådan o sedan blir det en sterilisering så snart jag får det godkänt.
    Det som känns mest omvälvande är ändå det första ingreppet. Jag ska (förhoppningsvis) få normal ämnesomsättning för första gången i mitt liv!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård