• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2012-03-27 08:31:56 följande:
    Gullungen klappar händerna och vinkar på beställning!
    Vinkar o klappar händerna tillsammans med J!
  • Daa

Ingis: så jobbigt och svårt med din systerdotter. Jag tror som du, det enda sättet är nog att båda föräldrarna, killen från mobbinghemsidan och kanske någon från BUP pratar med henne samtidigt. Men samtidigt kommer det att bli en svår stund för henne, för det lär väl bli en konfrontation. Jättesvårt, verkligen... *skickar en massa kramar*

Och så håller jag med Hvidis och Lanovia. Peka med hela handen och förklara hur det blir för dig. (Hur frestande det än kan vara att iskallt hinta. )

• Daa

Naw... *vinkar till J*

Hvidbrud skrev 2012-03-27 08:31:56 följande:
    Gullungen klappar händerna och vinkar på beställning!
  • Daa

(jobbar eftermiddag idag: inget fulsurfande på arbetstid här inte. )

Nog åkte jag på penicillinkur i alla fall, för det blev mycket sämre i örat på lördagen. Det brukar börja verka fort, men än känner jag ingen förändring (okej, det gör inte så ont längre, men lika lomhörd som tidigare är jag). Som tur är har jag fortfarande inte smittat några familjemedlemmar, men det borde vara svårt att undvika, för två av dem är ganska mammiga.

• Daa

Nej, nu ska jag packa ner parvlarna för en promenad innan jag måste göra mig klar för jobbet.

*kramar*

• ingenjörsbruden

Lite uppdatering ang min systerdotter....OM ni är intresserade....hoppa annars över detta inlägg..

Har pratat med en ingift-släkting som jobbar med ungdomar med olika diagnoser.
    Han gav oss rådet att föräldrarna INTE skulle ta diskussionen med dottern utan BUP tilllsammans med någon systerdottern känner förtroende för skulle ta upp detta. På så vis kan föräldrarna vara säkerhetsnätet o finnas i bakrunden med stöd o kärlek.
    Samtidigt måste det påbörjas en utredning för systerdottern mår uppenbarligen inte alls bra o en utredning är nu def ett måste när hon pratar om självmord o fabulerar en väldig massa osanna historier osv.

Syrran har nu pratat med både BUP o socialen (självmordsförsök ska visst anmälas till socialen)....i vilket fall som så ter det sig logiskt att informera dem så att de vet vad som pågår o att syrran gör allt som går att göra för sin dotter.

Känns som att man sitter o väntar på en jordbävning av oanad styrka...... Obestämd

Men men....nu är bollen som sagt rund o den är satt i rullning.....hoppas på att den rullar hela vägen i mål!

• ingenjörsbruden

I övrigt är allt ok här....våren är def här o alla vårblommorna lyser upp vardagen! Har en korg med penseer, krokus, pärlhyacinter o tetê a tetê vid huvudingången...den lyser såååååååå fint!

Drabbning med maken avvaktas lite.....busan mår inte bra av att vi bråkar så jag ska försöka få till en diskussion i helgen medans hon sover middag....dålig idé att ta diskussionen på kvällen för de leder sällan till ngt konstruktivt.

Vårfix pågår även i badrummet hemma.....ny ansiktvatten, dag- o nattkräm, exfolierande ansiktsmask, kroppsskrubb med hallon o björnbär.....känner mig som en ny människa!

O så har jag beställt mer kläder! Jag som hatar prova kläder har shoppat massor via nätet detta år så här långt! Nu väntar jag på en röd kort kappa/jacka som jag tror att magen kan få växa fritt i! Är sugen på ett par röda convers osså....hehehe men men....
    Det finns en liknande jacka till busan.....som jag är så sugen på att köpa till henne.....men ja....det känns lite overkill....men samtidigt....va fasen....jag får ju passa på nu medans hon avgudar o ser upp till mig....

Slår ett slag för stadium som firar 25 års jubileum! Är man medlem så har de bra priser. Hittade två par skor till busan igår, ett par lila skinnskor med kardborrband kostade 74 kr o ett par röd/silver gympaskor för 174:- Som hittat!

• ingenjörsbruden

Daa: va tråkigt med pencillinkur, men tur att det finns medicin! Hoppas lomhördheten går över snart.
    Blev promenaden skön med parvlarna?
    Det är så ljuvlig att vara ute nu!

• ingenjörsbruden

Igår var busan för gullig.....när hon o jag kom hem så gick vi ut en stund....gick o möte hennes pappa o gick sen hem tilslammans....busan ville så klart till lekplatsen....men bestämde själv att mamma skulle laga mat o pappa följa med till lekplatsen! Så ljuvligt det kändes i mitt hjärta! Man turas om!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård