• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Aj, Hvidis! Jag försökte mig på vaxning hemma en gånge, men eftersom varenda hårsäck började blöda så blev jag lite avskräckt...

• Ninnnis

Nu ska jag förbereda spenat- och ädelostsoppa samt after eight-cheesecake till morgondagens lunch/fika/playdate med finaste Hvidis och sötaste lille J

• passionsblomman

*mätt*

Så, nu har vi grillat i vårvärmen och Livet Efter Vintern har definitivt börjat.
    Dessutom har jag gått en bonuspromenad på 45 minuter MED, min sambo, som hade tillräcklig träningsverk för att gå att övertala att inte gymma utan promenera i mitt och hundens sällskap. Vi hängde med sonen till hans träning hela högen och under tiden han körde sitt, gick vi en jättefin runda i skogen. Det behövs så väl att man får lite olika vändor och turer att gå känner jag. Annars blir det lite väl enahanda i längden.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru E

Gästspelar lite......

Hvidis-du kan få min tant om du vill *muttrar högt och surt* har blött mer eller mindre sedan operationen i mitten av februari. Förra veckan, tis-ons något, kom tanten äntligen men än har hon inte slutat helt och verkar inte ha planer på det heller. Något roligt i sänghalmen lyser med sin frånvaro sedan tja 1 1/2 månad and counting, hjälper inte att maken aldrig är hemma..........*bitter nääee inte jag*

• Fru E

Blommis-ska svara på ditt mail i inboxen när jag tagit mig i kragen

• passionsblomman
    Fru E skrev 2012-03-13 20:27:48 följande:
    Blommis-ska svara på ditt mail i inboxen när jag tagit mig i kragen
    Vad ska du ta dig i den för? Den där kragen har jag aldrig förstått vad man ska ha för någon nytta av.
    Nä, släpp taget och korrektheten, spärrarna och vad det nu är som bromsar, eller om det bara är tanken om att behöva formulera något väldigt välgenomtänkt? -Just bring it on!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman
    Fru E skrev 2012-03-13 20:26:29 följande:
    Gästspelar lite......

Hvidis-du kan få min tant om du vill *muttrar högt och surt* har blött mer eller mindre sedan operationen i mitten av februari. Förra veckan, tis-ons något, kom tanten äntligen men än har hon inte slutat helt och verkar inte ha planer på det heller. Något roligt i sänghalmen lyser med sin frånvaro sedan tja 1 1/2 månad and counting, hjälper inte att maken aldrig är hemma..........*bitter nääee inte jag*
    Men vilket elände !!! Ska det vara så där eller måste det kollas upp.
    Hur är det annars då? Buster?
    Och går det inte att få maken att hålla sig hemma lite eller är det jobbet?
  • Norrskensflamman

Härligt Blommis med nya, fina promenadrundor! Och ännu härligare att du fick med dig sambon
    Grillpremiär... tja, först måste jag skotta fram grillen. Vi har fantastiskt mycket snö.

Jag har varit i slalombacken med kidsen i över två timmar. Härligt!!! Runt nollan ikväll så det var toppen, inge frysa utan bara njuta

• Norrskensflamman

Mitt när vi åker i liften jag och lilla K, så tittar hon på mig med stora, blå ögon och säger "Mamma! Jag tycker du är så jättefin!!"  Då blir man ju så glad så hjärtat bara svämmar över Hjärta

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård