• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Idag har barnen friluftsdag med skolan. T är i slalombacken och Lilla K är på längdåkningsspåret med de andra sexåringarna. Ryggsäckarna packade vi imorse med varm choklad, festis, mackor och apelsiner.
    Hoppas de får en härlig dag mina små troll.

• aurum

*tassar in lite försiktigt* Är det det här som är gamla kärringtrådarna? :)
    Jag var flitig besökare i dem en period för några år sedan, dock med annat nick då...

• aurum

Woho! O jag känner igen passionsblomman o ninis nick sedan "den gamla goda tiden" :)
    Härligt, då har jag hittat "hem" igen :p

• Fru sy

Hej tjejer. Har ju inte varit här inne på länge...
    Var hos mina föräldrar och hälsade på i förra veckan, Orvar fick feber där, tror det var tandfeber för 7:e tanden har kommit fram nu. När vi kom hem var mannen sjuk, feber och hosta. Orvar åkte oxå på det och sedan i tisdags lunch är det jag som ligger helt utslagen. Jag kan inte komma ihåg att jag varit så dålig, och det bara flög på mig. Gick och lade mig och vilade med Orvar när jag vaknade efter 2 timmar kunde jag knappt röra mig för jag hade ont i varenda led i kroppen. På en halvtimme hade jag 39graders feber och var helt svimfärdig. Febern är lite lägre nu, men jag mår rätt kasst. Tur mannen är hemma och tar Orvar för jag orkar knappt lyfta honom

Mensen hittade till mig iaf i förra veckan. Så då fick jag föräklaringen till att jag två veckor tidigare hade lust att kasta tallrikar och gärna slå på saker. Ska det fortsätta vara så vid äl kanske jag skulle skaffa en boxningsboll... Det i kombinationen med en extrem sexlust gjorde mig helt knäpp. Antingen ville jag ha mannen eller så ville jag slå på honom

Nu ska jag se om jag kan läsa ikapp lite här... liggande i soffan

• Soldemor

Hej alla!

Har följt er med min sk smarta telefon när jag inte varit på jobbet. Kan läsa men inte kommentera.

Hej Aurum! Välkommen tillbaks! Brukar läsa din blogg ibland!

Då jag inte varit på expeditionen på en vecka, möttes jag av 50 (!) mail och hur mycket pyssel som helst att sätta tänderna i, så jag för väl göra det nu!

Kram och prrr! (från Snuttarna)

• aurum

Hej Soldemor! Kul att vara tillbaka och kul att höra att någon fortfarande läser min blogg då och då :)

• Fru sy
    aurum skrev 2012-03-15 10:32:17 följande:
    Hej Soldemor! Kul att vara tillbaka och kul att höra att någon fortfarande läser min blogg då och då :)
    Jag vill gärna läsa din blogg. Kan inte du skicka bloggadressen i ett meddelande till mig? Alltid roligt att hitta nya bloggar att följa
  • aurum
    Fru sy skrev 2012-03-15 10:43:54 följande:
    Jag vill gärna läsa din blogg. Kan inte du skicka bloggadressen i ett meddelande till mig? Alltid roligt att hitta nya bloggar att följa
    Det är skickat :) Betvivlar dock att den innehåller jättemycket intressant hehe.. men ja, om man har ett litet intresse i människor som lever HELT andra liv än man själv gör kanske det kan vara kul... Får jag mer läsare lovar jag dessutom att bli bättre på att uppdatera med mer intressanta saker!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård