• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • aurum
    Hvidbrud skrev 2012-03-15 14:50:12 följande:
    Aurum: jag är också lite nyfiken, jag var en smygläsare i tanttråden...
    Jag minns dig Glad
    Kommer inte ihåg alla nick, men jag har en förmåga att känna igen dem när jag ser dem igen nu...

Hmmm kanske lika bra att skriva ut bloggen här så får ni kolla som vill. Det börjar bli för många mail nu! Cool

aurumbellus.webblogg.se/
  • Ninnnis

Aurum, jag hade rätt Fast det var nog inte i tanttråden, för där smygläste jag bara sporadiskt. Må-bra-tråden kanske?

• Hvidbrud

Fru sy: ha ha, vad jag känner igen mig i den beskrivningen! Stackars karlar! They better like it!

• Ninnnis

Hvidis, det är makens ipad egentligen (fast han lämnar den hemma hos mig så jag kan wordfeuda ) men jag ska kolla!

• aurum
    Ninnnis skrev 2012-03-15 14:52:48 följande:
    Aurum, jag hade rätt Fast det var nog inte i tanttråden, för där smygläste jag bara sporadiskt. Må-bra-tråden kanske?
    Kan ha varit där, eller i någon av "krigstrådarna" kring brudöverlämning eller nått kanske... hehe jag tenderade att kunna röra upp en del känslor där Demon *fnissar lyckligt*
  • Ninnnis

Alltså, vi har gemensam ekonomi så det är väl rent teroetiskt min ipad också, men eftersom jag var emot köpet och tyckte det var en onödig pryl och maken köpte den för att kunna surfa när jag har laptopen, så är det han som har skaffat lösenord till appar och annat

• ingenjörsbruden
    aurum skrev 2012-03-15 14:52:18 följande:
    Jag minns dig Glad
    Kommer inte ihåg alla nick, men jag har en förmåga att känna igen dem när jag ser dem igen nu...

Hmmm kanske lika bra att skriva ut bloggen här så får ni kolla som vill. Det börjar bli för många mail nu! Cool

aurumbellus.webblogg.se/
    Blev jättesugen på att testa nytt balsam o köpa jättesnygga stövlar!
  • ingenjörsbruden

hej hopp i lingonskogen

Tiden susar iväg o jag hinner dåligt med att skriva....men jag lever, FRODAS (jäklar va stor magen är så här tidigt (v15), nya växtperioden påbörjad med sådd av tomatfrön o månadssmultron.....blir olika sorters bönor o någon gurkplanta längre fram....utöver alla vanliga kryddväxter då alltså.

Lillgurkan är dukig o gjorde både nr 1 o 2 på pottan i morse så nu får moster baka tårta med både ljus o karameller.

Nu ringde det...

• Soldemor

Vinkar till alla och funderar på att börja resan hem till den stora kunskapsstaden och kvällens ack så välbehövliga aerobic-pass...

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård