• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • aurum
    ingenjörsbruden skrev 2012-03-15 16:18:50 följande:
    Blev jättesugen på att testa nytt balsam o köpa jättesnygga stövlar!
    Ja, det är svårt att inte bli sugen när man hittar så bra saker! Glad
    Stövlarna var dock läskigt dyra...
  • Heloise

Någon som vill ha en liten morgonpigg? 4:20 går vårt barn gärna upp. Det är därför jag är awol, jag har fullt upp med att ta mig igenom dagarna i ett stycke och med vettet i behåll!

• Ninnnis

Mini har börjat vakna vid 6, vilket jag tyckervär tidigt, men Heloise du har det värre! 4.20 är natt!

• ingenjörsbruden
    aurum skrev 2012-03-15 18:19:54 följande:
    Ja, det är svårt att inte bli sugen när man hittar så bra saker! Glad
    Stövlarna var dock läskigt dyra...
    men är det bra kvalite så kan det mkt väl vara värt det.....speciellt om man har breda vader!
  • ingenjörsbruden
    Heloise skrev 2012-03-16 07:19:35 följande:
    Någon som vill ha en liten morgonpigg? 4:20 går vårt barn gärna upp. Det är därför jag är awol, jag har fullt upp med att ta mig igenom dagarna i ett stycke och med vettet i behåll!
    Usch va tidigt! Kommer ihåg att Busan osså alltid gick upp tidigt o nästan alltid samma tid....sovmorgon MED henne gick inte då....men har för mig att hon började sova längre vid 1,5 år.....o nu vid 2,5 år så kan hon mkt väl sova till 8 på helgen......Håll ut, goding! Det blir bättre! *KRAAAAM*
  • ingenjörsbruden

Om än ett väldigt sent men ett innerligt GRATTIS till blompojkens seger!!! DET var de verkligen väl värda! *dansar runt med pompoms o sjunger we´re the champions*

• ingenjörsbruden

Fru Sy: bläärk va tråkigt att vara sjuk! Hoppas det går över snart! O det där med att vara tossig på sin man......allt från positivt tossig till topp tunnor vansinnig.....skriver under på den med!

I går kommenterade maken mitt hormonhetsiga humör....bränner av på 5 röda.....morrade bara tillbaka "And U better LÖÖÖV it"! (passar nog bra med en djävulsgubbe här! )

• Norrskensflamman
    Hvidbrud skrev 2012-03-16 09:18:28 följande:
    Någon som vill få en bild på mina blöjbarn från i morse?
    Snackar vi bajsblöjbarn
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård