• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Jag har hållt på med lagsporter under hela min uppväxt och det är få saker som går upp mot att vinna i lag. Delad glädje är verkligen dubbel glädje!

• Ninnnis

Maken har åkt till Tyskland och kommer hem på fredag. Mini sover och jag har precis ätit och rastat hundarna. Nu ska jag ta med mig alla mina olästa tidningar och ta ett varmt bad istället för att sätta mig framför tv:n.

• Hvidbrud

Ninnis: det låter underbart med bad och tidningar! Ja, du är en mästarna på att göra det bästa av situationen!

• passionsblomman
    Ninnnis skrev 2012-03-11 18:05:30 följande:
    HEJA HEJA Team Blompojken! Och alla stolta handbollsmammor Hur firar ni detta, Blommis?
    Med G L A S S såklart. Och film. Och mycket matchsnack.

Jag hoppas alla märkte att jag talar om den första vinsten ever, så ingen tror att jag är besatt av att min son promt ska vinna. jag skiter i om de vinner eller förlorar egentlligen. Bara de ger järnet och gör sitt bästa-för det är det man vill se-att alla verkligen gör allt de kan och att de spelar sitt spel. Idag var en magisk dag. Jag tror ta mig tusan de kommer att komma ihåg den när de blir vuxna-den där dagen då de faktiskt vann. För att de satsade allt de hade.

Hm, ska man överföra de tankarna och omsätta dem i sitt eget liv kanske? Våga satsa allt, lyckas och bli så bra som man möjligen kan? Även om man förlorar på kuppen?
    Visst ja, det är ju det jag gör lite nu och då, med omstarter, flyttar och ivf:er etc. Jag ska bara börja vinna lite mer på jobbfronten...

Nu ska jag sova gott och vila alldeles glad inombords.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Syrinx förresten, jag ska bara helt kort säga: Jag hejjar på dig! Du är modig och tapper och här får du lite extra boost att stå ut medan du bygger sten för sten.  *Megaboostarkram*

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ankan80

Vad roligt för sonen din Blomman!! Ett stort grattis!!!

• Ankan80

Här har det varit trädgårdsarbete i helgen för hela slanten. Gäller ju att passa på innan diverse krämpor inträffar

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård