• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Syrinx

Ja, jag undrar också om det var ett skämt med hela den internationella jury-biten? Namnen var ju lite föööör roliga för att vara sanna!  

Ninnis, nej, det blev ingen kladdkaka igår... Men du påminde mig precis om att jag nog måste göra en nu istället!  Nu experimenterar jag med surdeg för första gången, men det verkar inte vilja jäsa i själva brödet... Grundsurisen såg så fin ut så. Snälla degen, jäs lite nu...

• Hvidbrud

Mmmm surdeg! Det jäser långsammare än vanligt bröd, hat jag för mig?
    vilken underbar promenad vi fick idag! Vårtecken över allt! Jag beslöt mig för att nu, varje dag, gå en runda med barn/barnen på förmiddagen. Nu är det slut med att sitta inne och kuckelura! Har knappt två månader på mig att komma ur mammaktoppen, för då har det gått ett år, så raska promenader när e är på dagis och lite långsammare när hon går bredvid. Det blir nog bra. Om jag kunde ta mig i kragen och få tränat lite pilates eller yoga skulle jag bli överlycklig! Det känns ju så skönt när man kommer i gång!

• passionsblomman

Klang och jubel, pukor och trumpeter

Idag, efter TRE år av enbart och idel förluster, (bortsett från en oavgjord), har min son och hans handbollslag fått uppleva hurdet kännsa tt VINNA en match i seriespelet!!!!

Vi har banne mig hållit på att hejja ihjäl oss, och jag blev tvungen att börja gråta lite, när jag såg pojkarnas ansikten efteråt. Jag säger det igen: TRE ÅR har vi åkt, tränat, peppat, kämpat, och bara bara fått stryk vareviga gång. Och nu vann de. Nu vet de att de kan och hur det känns att verkligen kämpa och ge allt och l y c k a s. Några av killarna tog SÅ stora steg i sin mentala utveckling idag, och de fick verkligen se hur det gav resultat. Lite tysta, halvblyga, snälla killar, som inte alls tagit för sig tidigare.

Jag tror jag spricker av glädje och stolthet. Hjärta

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis

HEJA HEJA Team Blompojken! Och alla stolta handbollsmammor Hur firar ni detta, Blommis?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård