• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Ingis: jag ser en film på sjuan där de kör runt i en brun säng med plysch täcke! Gissa vem jag tänker på?!?

• lanovia 08

Haha visste inte stt Ingis bsr filmstjärna.

• lanovia 08

Ligger här o längtar efter maken. inom dryga timen borde han vara hemma. Jag är inte gjord för o vara gräsänka även om det gått väldigt bra. barnen håller mig syselsatta och jag har passat på att ha lite mystid med bsrndomskompisar. I söndags slumpade det sig så att både jag o min äldsta bän var hemma hos våra föräldrar. då var vi ute på en narnvagspromenad på de vägar där vi sjlva växt upp. Det var häftig känsla.

• lanovia 08

Lgger här o mår så gräsligt illa. Hade feber förut men det verkar gett med sig. På lördag har vi dop så jag måste verkligen bli frisk.

• lanovia 08

Hvidis, tack. Har sett fram mot dopet, nu känns det inte lika bra. Vi har 50 gästrr o känns svårt att bara ställa in så det blir till o tuta o köra. Jag är relativt pigg får bara låta bli att vara närgången med gästerna.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård