• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • MSW

Åh lanovia! Vad trist, är juh inte klokt vad ni råkat ut för i vinter!

Grattis till ankfamiljen!

fru sy; jag hade tyvärr inte några "roliga" sömmar på min maskin (hade nog inte räknat med att sy kläder när jag köpte den..), men körde med tät sicksack, och det verkade funka (tycker jag än så länge iaf!) tack för hjälpen iaf!

Här väntar jag på att Vc ska ringa tillbaka, eftersom vi (jag och L) inte fått sova särskilt bra/mycket i natt. L har blivit förkyld med feber, snor och hosta! (två gånger hostade hon så att hon kräktes i natt)!

och hej till alla andra också! Och hoppas ni alla får en trevlig helg!

• Ankan80

Tack för alla grattis! Molar mycket mer i magen nu när det är barn nr 2. Antar att det är för att livmodern växer snabbare.

Någon som vet en bra BM i Lund?

• Ankan80

Krya på dig Lanovia. Låter ju som en jättejobbig vinter.

• Hvidbrud

Ankan: jag vet en duktig födselsläkare, men tyvärr ingen bm. Jag gick på Capio i Malmö och är väldigt nöjd. Det finns ju i Lund också. Det är ju bara att pröva sig fram!

• Ninnnis

Lanoviagumman, nu får det väl vara nog med sjukdomar och elände för er! Stor krya-på-dig-kram!

• Ninnnis

Jag har också varit gräsänka den här veckan, och även söndag-fredag nästa vecka. Inte så kul, men det är bara att bita ihop och köra på. När maken komme rhem i eftermiddag planerar jag att lägga mig i ett varmt bad, låsa dörren och inte komma ut förrän jag är alldeles skrynklig

• Hvidbrud

Som ett katrinplommon, Ninnis! E badar till hon får russintår som hon kallar det! Maken ska jobba vanligt nästa vecka ända till påsken. Det ska bli skönt med lite rutiner här hemma igen. Det är härligt att ha honom hemma också såklart (när man inte har PMS ) men tre-fyra veckor med kvällsjobb, helgjobb, nattjobb och jourjobb är det skönt att allt ska bli som vanligt igen.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård