• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

Heloise, du är jättefin o alldeles alldeles perfekt o lagom! Läskigt med SD....men min fd BM sa att de kom för att man skulle inse att man var gravid o dra ner på sitt tempo..... Det är inte lätt att vara gravid med en liten tjej som sysselsätter sin mamma rejält......men du löser det helt fantastiskt.....o skit i städningen....lite skit i hörnen än ett rent helvete Demon  ....... Ge Panzer er gigantiskt kram för att han ställer upp med att äta räkor fastän han inte tål o att du får sovmorgon varje helg! DET är verkligen kärlek!

Stellen....läste först Stellan.....kändes otippat på en flicka

Har sonderat lite ang andra graviditet.....tydligen så blir magen stor rätt tidigt.....vilket lugnar mig lite för mina byxor går inte att knäppa sen en v tillbaka....visst....skuuuuulle nog kunna få igen dem....men då spänner det o jag mår tokilla....så det får vara.....lite surt bara för jag har inga långbyxor från förra graviditeten....men men.....I-lands problem!

Daa: Fy vilken läskig bilfärd! *brrr* Sovexperiment är tröttsamma men de ger oftast bra resultat! Håller tummen!

Blommis: Kloka ord som vanligt! Sparar dem!

BS: förlåt men jag blir riktigt FÖRBANNAD när jag hör om hantverkare som lämnar tåtar o grejor halvfärdiga! På dem!!!! När det är ensamföretagare så är det den som tjatar mest som får saker o ting utfört....tyvärr är det oftast så. Skönt dock att ni kan använda köket lite grann o inte är helt strandade med gasolkök osv..... hoppas de kan komma pronto o göra klart!

• muggles
    Heloise skrev 2012-02-08 15:16:43 följande:
     Undra vad det är med räkor som gör att man blir så galen efter det?
    Kanske saltet? Jag var sugen på salta saker (tex saltlakrits) i början när jag mådde lite kymigt.
  • Hvidbrud

Jag är fortfarande sugen på saltlakrits... Varför har vi inget hemma? Hmm tror att jag ska köpa en sån lyxburk med habanerolakrits som är så starkt att man inte KAN äta mer än en... Den borde man kunna gömma till emegency, som nu... Slutsde förresten med mini-pe efter första pillan. Jag vet för mycket om kroppen och känner mina hormoner allt för väl för att kunna övertala mig själv att proppa mig full av hormoner. (och lillkillen med för den delen, eftersom jag ammar fortfarande) Så nu blir det avbrutet eller kondom och säkra perioder (problemet är att jag blir så innobombenskåt när jag har äl och så dum och djurisk att jag bara vill HAAA och struntar i konsekvenserna... Tja, fotbollslag var det ja! Har någon här hört om något hormonfritt alternativ som inte heter kondom eller pessar?

• Hvidbrud

Heloise: fina du!
    blommis: tankvärt!
    Ingis: En ursäkt för att komma till mamma och shoppa mamma yxor kanske!!?! Ja? Ja?

• Hvidbrud

Daa: usch så obehaglig bilfärd! Men gulleparvlarna som möblerar om är ju för bedårande!

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2012-02-09 11:13:07 följande:
    Heloise: fina du!
    blommis: tankvärt!
    Ingis: En ursäkt för att komma till mamma och shoppa mamma yxor kanske!!?! Ja? Ja?
    Tja.....en yxa kanske inte vore så dumt......kan väl drämma den trubbiga änden i skallen på en av kollegorna (han var chef innan han började hos oss....ingen respekt, typsisk mansgris.....kör över o bestämmer o ändrar....tom varit inne i mina ritningar o ändrat o ritat.....skottpeng på den, ni! Demon
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård