• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

BS, OH ja de där rycken man utsätts för i kollektivtrafiken! Man har ju både ramlat rakt på andra medresenärer själv och otaliga gånger fått vilt främmande människor i sitt eget knä. Tillräckligt jobbigt redan utan handikapp. När man har värk är det helpissigt. och så kan man ju undra hur det skabli när man blivit äldre och skruttig på allvar. Då gäller det att hålla i sig för kung och fosterland. Eller för lårbenshalsen, ifall man inte är rojalist.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Soldemor

Hejsan!

Tittar snabbt in mellan två arbetsuppgifter (fast jag har ju inte så mycket att göra, eller?Demon)

Fick hem gossen igår, med strikta order att han inte fick äta mousse, utan bara intestinala torrissar. Jo, han äter dem med god aptit på sjukhuset - men inte hemma! Maken vägrar ge honom älsklingsmaten (moussen)!
    Han dessutom fått Losec - tusen tack, Heloise! Efter diskussion med hans uppfödare tror vi starkt på magkatarssteorin. Vi tror att det är incidenten med hunden och trädet i våras som spökar i hans lilla själ. Han är ju en konservativ och känslig man.
    Dessutom är vi väldigt brydda att han skall bli sjuk igen, vi har liksom nått taket på vad försäkringsbolaget ersätter. Det kostade över 7 000,- att få ut honom igår. Han är värd alla pengar i världen, bara han får vara frisk - men det gäller ju att man är beredd på att ordna fram reserver.
    Så även om han är hemma och lilla syster är lycklig  så är det fortfarande massor av orosklumpar i mage och hjärna om hur saker skall bli. BLÄÄ!

Så, nu har jag gnällt färdig och vill säga:   Grattis Ingis Gravid Baby!! Naturligtvis kvastår mitt blygsamma erbjudande!

Nu skall jag ta lunch och sedan ringa lite samtal - och därefter åka hem för att bjuda randige mannen Katt på de delikata (inte) torrisarna.

• Heloise

Solde: vad bra att han fått prova losec. Det fungerade väldugt bra för Tudde( vår första misse). Han var också känslig ich vart helt satt ur spel när vi skaffade Smulan( misse nr2). Vår veterinär sa att magkatar är ganska vanligt hos katter, speciellt raskatter, men tyvärr kan diagnostisering ta tid. Idag har jag väldigt mkt SD, inte alls roligt. Gör mig livrädd, inga fler prematurbebisar. Så ikväll är det panzers tur att passa bebis, jag måste vila, för magen är stenhård. Kan det vara så att jag inte ör gjord för att vara gravid? Eftersom jag så uppenbart suger på det:(

• Fru sy

Massa kramar till dig Heloise! Klart du inte sugen på att vara gravid, vissa har det lite kämpigare än andra. Ta det så lugnt som du bara kan. Skickar några kramar till!

• passionsblomman

Men Heloiiiiise darling!

* Nalle nallekramar Nalle *

-Seså, var inte sådär taskig mot dig nu! Så skulle du aldrig säga till någon annan!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • start september

Och Lilla höll sin kurva men bara knappt. BVC-tanten tyckte hon var ovanligt rörlig så hon gör väl av med extra förutom att det var tillväxtperiod.

• start september

Och Heloise, jag svarade aldrig på din fråga om växtvärk och ligament som drar och sånt  - allt sånt känns mer för varje graviditet fick jag höra.

• Soldemor

Kram Heloise! Du om någon är väl supermamman!

Jo, även vår veterinär sade att raskatter lätt får magkatarr. Och än så länge äter Amaretto, fast helst lilasysters mat istället för sina egna trista diettorrissar!

Jag tror att jag också platsar i smarta klubben här! Maken hade köpt en öl för ett bra tag sedan och var sugen på den en dag. Men eftersom han ville ha den kall och det var fullt i vårt kylskåp satte smarta jag ut den på balkogen. Kallt ute? Nej då, bara 15 -. Fruset ölskum från exploderad flaska ser roligt  ut, och så är det ju så praktsikt när glasskärvorna stannar i skummet då det fryser direkt! Öh!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård