• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

September, jag har också problem med bihålorna och får nästan alltid ont i samband med förkylning. Jag hade ordentligt ont förra helgen och början på semesterveckan, men det gick lyckligtvis över.

• Ninnnis

Angående böcker är jag en riktig deckarfantast. Jo Nesbö, Roslund & Hellström, Ian Rankin, I love it! Under Minis första halvår läste jag ingenting förutom tidningar, men nu när han har flyttat till eget rum kan jag äntligen läsa innan jag somnar igen. Det känns lika lyxigt varje kväll när jag lägger mig

• Klockarbol

Ingis - även här hålls det alla tummar och tår hushållet kan uppbringa!

Ninnis - Välkommen hem från fjällresan! Skönt att det blev en ok resa trots sjukdom.

BS - isch, vattenskador är verkligen inte roligt. Bra ändå att det inte var så illa som ni trodde först! Hoppas de får nya köket på plats fort för det är himla bökigt så fort nåt ska göras med köket!

Nä, registrera böcker var det

• Ninnnis

Flamman, stackars T! Och vad jobbigt för dig att uppleva och hantera. Jag tvivlar inte en sekund på att du fortsätter ha extra koll på henne och att ni reder ut detta tillsammans, med eller utan hjälp. Kram på dig! Och den där musikern... Jag säger då det

• Fru sy
    Ninnnis skrev 2012-01-25 20:48:09 följande:
    Mini är snorig och har haft feber från och till i en vecka nu. Han äter bra och är pigg och glad för de mesta, om än lite grinig och trött av och till. När bör man kolla upp långvarig feber?
    Jag ringde till bvc när Orvar haft feber en vecka, men han hade rätt hög feber. Då ville de ju kolla upp det på direkten. Du kan väl ringa till bvc i morgon fm och prata med dem och höra vad de tycker?!
  • Ninnnis

Tack, Fru Sy. Han har runt 38 och an är som sagt pigg i övrigt och äter bra. Men det skadar ju inte att ringa.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård