• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • start september

Usch, vaknade med förkylning på ingång. När det väl börjar äe det omöjligt att bli av med för mig som lätt får bihåleinflammation.

• ingenjörsbruden
    start september skrev 2012-01-25 15:35:45 följande:
    Men usch Ingis. Det kan ju vara precis som du säger med sen ÄL, hoppas så på det. 6+2 är det tidigaste jag har sett hjärtslag. Jag vet också att det svårt att se exakt längd på äldre utrustning. Håller alla tummar så länge.
    Ja sånt kan ju spela in, sen hur individen(dr) mäter osv..... dr kände ju o klämde ju även innan ul o sa att det var en så fiiiiiin livmoder o mjuk o praktexempel.....var en manlig läkar-kandidat som också fick känna......först kände han på blygdbenet....nja...sa jag då....lite längre upp frå du...hahhahaha....snopet måste det kännas för dr när det inte var längre gånget....nåja......fin livmoder har jag iallafall....o den sitter visst bra för att undersökas...... suger åt mig allt positivt o skrattar lite samtidigt....vilka komplimanger man kan samla på sig va?!
  • Fru sy

Håller mina tummar och tår allt vad jag kan för er Ingis!!!

• start september

Man får ta alla komplimanger man får Ingis, det är min devis i alla fall 

BS, vad jobbigt med köket. Vattenskada alltså och försäkringsärende?  Men kul att få det nytt och fräscht!
    Hur fick det till slut med biverkningarna denna gång, det gick hyfsat bra alltså?

• Ninnnis

Nej, Ingis, det får bara inte vara så! Jag håller tummarna krampaktigt för att allt ska vara bra därinne.

• Ninnnis

Underbara nyheter både Heloise och Blommis. Heloise, tråkigt att dina föräldrar lägger sordi på glädjen, men det faktumet att ni ska få en frisk liten tjej kan inte ens de sabba! Tänk att lilla Skvätten ska få en lillasyster *hjärta*

• Ninnnis

Nu är vi hemma från fjällen. Maken var sjuk i stort sett hela veckan och kunde bara åka en halv dag. Jag åkte mer men efter ett par dagar var det inte lika kul att åka själv. Vi hade det ändå trevligt, mina föräldrar var ju uppe så jag hade både sällskap och lite avlastning. Idag har jag packat upp, tvättat, sorterat tvätt och plockat undan. En långpromenad i solen hanns också med. Nu unnar jag mig ett glas vin och en bit mörk choklad i väntan på att maken ska komma hem från Sthlm.

• Klockarbol
    Soldemor skrev 2012-01-25 11:06:59 följande:
    Det är ju hur många böcker som helst,  tjohoo!
    Ja visst är det härligt!

I dag var jag o Äldsta till ett gäng olika second hand-ställen typ Kupan och Stadsmissionens och jagade ett lågt soffbord.

På ett av ställena hittade jag 31 st (!!!) pocetböcker av Dick Francis i fullt acceptabelt skick  och av de titlar som fanns där hade jag bara 3  Solig
    Han skrev strax över 40 thrillers/deckare som utspelas i galoppsportmiljö

www.dickfrancis.com/site/DIFR/Templates/Home.aspx&cc=GB

Jag måste registrera böcker som en tok nu så jag får reda på om jag har lyckats få fatt i samtliga hans böcker!!!
    (min gamla databas med drygt 1200 titlar krachade och gick inte att rädda så jag har fått börja om från början Obestämd)

Och nej, jag har verkligen inte plats för fler böcker men det struntar jag i Oskyldig
  • Ninnnis

Mini är snorig och har haft feber från och till i en vecka nu. Han äter bra och är pigg och glad för de mesta, om än lite grinig och trött av och till. När bör man kolla upp långvarig feber?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård