• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa

Vill någon vänlig själ prova att försöka gå in i mitt bildgalleri, enligt supporten ska det funka nu.

• Heloise

Jag provade nyss Villemoa, det gick inte för mig iaf, fast jag kanske itne var inbjuden

• Villemoa

Jodå, du är inbjuden. Alla i tråden finns i min adressbok! Det blir till att kontakta supporten igen *suck*

• muggles

Villemoa:

Du är oinbjuden till denna medlems konto!

Medlemskontot du försökte gå in på har besöksrestriktioner. Det kan t.ex. vara att medlemmen kräver att du själv är en inloggad medlem eller finns med i medlemmens adressbok.

Fick jag... Jäkla buggiga BT!
  • Villemoa

Jamen visst är det konstigt muggles! Jag har ställt in precis som jag ska enligt supporten och ändå funkar det inte! Så där blir det när jag försöker gå in på Flammans sida. De flesta här har jag ju på fejjan så de ser ju mina bilder där. Men er nya har jag ju inte och jag vet inte ens vilka som har fejjan.

• muggles

Piggelin: hittade detta:

Symptomen vid Prader-Willis syndrom varierar avsevärt mellan olika personer och förändras dessutom med åldern. Redan från födelsen finns uttalad muskelslapphet (hypotonus) i framför allt nack- och bålmuskulatur. Den motoriska utvecklingen är försenad, och leder till att barn med syndromet lär sig att sitta, gå och stå senare än normalt. Finmotoriken är bättre än grovmotoriken.

Nu har jag fuskstädat Man ska ju sänka kraven heter det ju så fint? Så lite dammsugning (inte ens i alla hörn i de rum där vi inte är så ofta) och så toalettringen + handfatet.  Det är ju vansinnigt vad det gror igen när man är hemma så här mycket! Man skulle kunna dammsuga varje dag (vilket min granne tydligen gör) men jag väljer att inte prioritera det. Hur heter det: hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete

• Heloise
    muggles skrev 2011-10-27 14:02:20 följande:
    Piggelin: hittade detta:

Symptomen vid Prader-Willis syndrom varierar avsevärt mellan olika personer och förändras dessutom med åldern. Redan från födelsen finns uttalad muskelslapphet (hypotonus) i framför allt nack- och bålmuskulatur. Den motoriska utvecklingen är försenad, och leder till att barn med syndromet lär sig att sitta, gå och stå senare än normalt. Finmotoriken är bättre än grovmotoriken.

Nu har jag fuskstädat Man ska ju sänka kraven heter det ju så fint? Så lite dammsugning (inte ens i alla hörn i de rum där vi inte är så ofta) och så toalettringen + handfatet.  Det är ju vansinnigt vad det gror igen när man är hemma så här mycket! Man skulle kunna dammsuga varje dag (vilket min granne tydligen gör) men jag väljer att inte prioritera det. Hur heter det: hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete
    Tack Mugglan och tack för att du valde readers digest versionen

Piggelin: det finns en uppsjö av mindre trevliga symptom också men just nu är det hypotonin som är problematiskt. Ja och att hon inte är speciellt förtjust i att äta då...
  • lanovia 08

Hinner egentligen inte sitta här nu. Men ville titta in lite snabbt. Har smygläst lite medans jag bakat bullar. Blev lite kanelbullar idag, *rapar och känner hur magen jäser*

Idag känner jag myket mera positiv. Hjälpte att maken kom hem igår, kramade om mig och bara fanns vid min sida hela kvällen. Tänk att en enda människa kan vara så viktig i ens liv.

E tog sovmorgon imorse så vi hann inte i tid till dagis, men fruktansvärt skönt att få ligga kvar till 8.30 i sängen. Frågade snällt så fick hon vara kvar lite längre nu på eftermiddagen. Men nu måste jag snart gå o hämta hem henne.

Muggles jag återkommer om träff, har inte lyckats få in min hjärna på nästa vecka här. Men stan är inga problem alls. Foglossningarna (om det är det det är) är rätt lugna på dagen. Desto ondare gör det på natten när jag måste ta kraft med bena för att vända runt denna valross.

Barnet har lagt sig snällare i allmänhet idag. Svårt att andas har jag, men det är inte riktigt riktigt samma jobbiga och onda tryck neråt. Tackar och bockar.

Fru Bygg!! Jaaa!!! Vad roligt det vore om du kunde komma hit. Exakt när är det maken skall uppåt? visst är det nära BF men så länge bebisen inte har kommit eller är på väg ut träffas jag gärna. kan ju inte sitta själv och uggla hela dagarna, då kommer jag bli ännu mera koko.

Ingis förresten tack för förslag på vad jag kan kalla bebisen... minivinken. Vi har gett upp smeknamn här annars, hittar inget som passar.

I eftermiddag skall vi och hämta syskonvagnen. Tänkte börja använda den som enkelvagn redan nu så E kan vänja sig med den lite. Ju mindre som är nytt när bebisen väl kommer desto bättre tänker vi...

• lanovia 08

Heloise förresten när vi valde dagis så ringde vi till de 4 som ligger här i området. Eller 1 av dem valde vi bort bara genom hur tråkigt det ligger, 1 valde vi bort i telefon. De kunde verkligen inte förstå vår fråga om barnen får vara ute mycket, alltså inget för oss.
    De 2 kvarvarande besökte vi, kände av personalen och lokalerna. Det ena kände vi genast att här trivs vi och skulle kunna lämna E (där går hon nu), det andra kändes ok men var inget första  handsval.

• passionsblomman

Jag gillar inte grupparbeten.

Jag har aldrig gillat grupparbeten.

Jag gillar det inte nu heller.

Bara ibland, när man verkligen har en grupp där fler gör det hela mer dynamiskt och enklare. När alla bidrar.

Annars gör jag det hellre själv.

Jag måste nog verkligen bli egenföretagare....

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård