anne på grönkulla skrev 2010-09-04 23:58:42 följande:
Men om man tar åt sig av att andra gjort annorlunda och tycker att det passar dem utan bara söker bekräftelse så kanske man inte är riktigt bekväm med sitt eget val heller
Grejen är att jag faktiskt är väldigt glad och bekväm över att vi kom fram till det just tillsammans!
Däremot gillar jag inte, att svägerskan faktiskt säger helt öppen till mig att hon är bättre än mig! Helt ärligt? Vem känner sig bekväm då?
Självklart har jag även gått och bara hånskrattat åt henne för jag vet att hon har det så jäkla dåligt i sit liv om hon måste klanka ner på mig.
Men när hon börjar skvallra om min man, och att han varit där oc hsagt både det ena och det andra so visst var sååå hemligt så kan jag bara säga att jag hatar henne!
Jag VET precis vad min m2b har sagt till henne! och det var EN skämtgrej i djupaste ironi och humor, men ÄNDÅ måste hon ta detta på största allvar och ta upp det med min över internet framför alla andra - bara för att hon VILL förstöra för mig!?
Även om min m2b verkligen hade sagt något elakt om mig eller dylikt så ska hon väl tamejfan inte ta upp det över internet?!??
Eller?
Själv svarar jag inte på det hon skriver för jag blir så jääävla förbannad och jag sjunker inte till samma nivå som hon - fjortisen själv - (eller 30-åringen var det visst, glömde hur gammal hon var, hosthost)
När jag inte svarar så skriver hon ett mail istälelt om hur hon verkligen MENADE, och att hon är så ledsen om jag missuppfattat, dock så har hon gått runt i flera dagar och tyck SYND om mig tillsammans med sin man..
Dom har tyckt SYND OM MIG!
Dom är fan inte kloka.. ingen tycker synd om mig, det är fan det västa man kan tycka!
JAg blir så irriterad - hon vill uppenbarligen inte att vi ska gifta oss eller vara lyckliga, hon försöker sprida massa osant skvaller om mig och min man, det skulle inte förvåna mig om hon säger till min m2b att jag var otrogen häromdagen om jag pratade med en annan person bara för att hon just vill förstöra..
Ni kanske undrar vad min m2b sa till henne som hon tog på största allvar och som hon sitter flera timmar om dagen och tycker synd om mig för!?
Jo! Hon snokade och var nyfiken som f*****n, och frågade hela tiden om vi skulle gifta oss, ska ni gifta er? ska ni det ??!?
Vet ni vad min m2b sa då för att få tyst på henne?
Med skratt och ironi sa han typ "ja jag får väl göra det så det blir slut på tjatet, hehe"
Frågan är om han inte menade hennes tjat?
Men hon tog det som att jag tjatade och därför tror hon att jag tjatat mig till ett giftemål när det egentligen är helt lika på båda sidor från oss..
Detta trodde hon alltså inte jag visste, så hon skrev ut på internet att hon hade värsta hemligheten och att min m2b bara är såååååååååååå elak mot mig!
Och ja, sa jag att hon bara tyckte sååååååååå synd om mig?
hatar verkligen sånt här.. hatar "fjortistrams" över internet som hon håller på med dagligen.
Det är väl klart man blir frustrerad!?
Det hade varit en helt annan sak om hon faktiskt tagit upp det fösiktigt med mig i verkligheten istället! Inte framför 100 av mina vänner som gärn läser, ser och hör vad hon har att säga..
Jag var bara TVUNGEN att ha era åsikter om detta..
Jag bryr mig inte direkt om det mer för jag ignorerar hennes kommentarer och allt hon säger numera.. hon kan ju försöka inse själv hur dum hon egentligen är..
Jag och min m2b ska gifta oss MINST lika lyckligt som dom.. frieri eller inte!
Vi är som sagt jätteglada och lyckliga i vårat beslut och detta beslutet passade bäst för oss - inte frieri.. Detta kom vi fram till, sen hur alla andra gör bryr jag mig inte om - jag skulle aldrig säga en taskig kommentar till någon annan om detta..
helt fel!