• Pullan88

Ursäkta.. Jag blir mer irriterad än ledsen av alla pikar!

Jag blir helt tosig..

Alltså - vad folk kan hålla på och vara skadeglada eller vad man nu ska kalla det!??!?!

Jag blir så irriterad för jag har hållt vårt bröllop hemligt för vänner än så länge, och det VET min släkt om. Och helt plötsligt (utan att vi berättat att vi ska gifta oss) så skriver min sambos brors tjej såhär:

- Hur friade han???

öppet på en internetsida med alla mina vänner som såg..

Kul?

Inte nog med det.. Sen PIKAR hon mig! Alltså.. klankar ner på mig!

Jag försökte förklara att han inte friade utan att vi kom fram till det gemensamt under årets gång att vi gärna ville gifta oss..

vet ni vad hon svarade!??!?!?!

- men ååh så synd att han inte ville fria till dig, det är ju det som visar att dom verkligen vill!! Man ska ju inte tjata sig till något. Se bara på min sambo, han väntade u i  6 år med att fria, och jag tänkte minsann inte gifta mig utan frieri..

Alltså helt ärligt.. Det känns som om hon PIKAR mig. Och menar på att jag inte alls är så älskad av MIN sambo som är av sin. Det känns verkligen så!

alltså, eftersom min sambo inte friade på "riktigt" till mig så vill han alltså inte gifta sig med mig på riktigt.. eller vad!?

Hur hade ni andra känt!?!?!

jag tyckte detta var en pinsamt taskig kommentar .... men jag kanske överreagerar! :/

• Svar på tråden Ursäkta.. Jag blir mer irriterad än ledsen av alla pikar!
  • Wyrdsister

Håller med övriga, strunta i vad hon har att säga.
    Vi har också kommit fram till giftemålet gemensamt och precis som ni kommer vi hoppa över förlovningsringarna och bara köpa vigselringar.

• mittid

Varför inte: Skriva ut alla svar du fått här och skicka till henne : )

• Kattpoet

Min karl som är skotte friade inte till mig, detta var ett beslut mellan två vuxna människor.

Hon däremot, hon har gått 6 år och väntat på hennes karl  ska fria, hon lär få vänta länge till eftersom hon är mogen nog att ingå äktenskap, där det handlar om att komunicera sina önskemål, sina  behov och lösa problem....  visserligen sker samma sak i sambo förhållande men vem bryr sig om det just nu.

• mitas79

För min del var det inget frieri utan mer en överenkommelse.... Vi är inte romantiska av oss. Och inte tror jag det ska gå sämre för oss än ngn annan.

• Chroma

Jag hade personligen skämts och tyckt att det hade varit fruktansvärt pinsamt om min m2b skulle ha gjort så när vi förlovade oss. Jag tror faktiskt att jag hade börjat gapskratta. :) Det är inte alla som är dramatiska och ska ställa till en scen.

Vi pratade om det lite löst först och i samma samtal så kom vi överens om att vi ville det båda två. Det var ett gemensamt beslut. Men sen så har jag ingenting emot om någon annan som inte är jag får ett sånt frieri, men det är absolut inget för mig.

Jag tror att vissa har fått för mycket av alla de där romantiska filmerna från Amerika.. hehe.. jag tycker det är mysigt att kolla på dem, men jag förväntar mig inte att mitt liv är som en..film alltså. Då skulle jag vara 1.80 och väga 50 gram också. :D

• Sebastiána

Att gå ner på knä... jag tycker personligen att det ser väldigt löjligt ut.

• Houdini

Jag tror hon är sur för ni ska gifta er och hon går och väntar på ett Hollywoodfrieri. Jag friade till min sambo för en massa år sedan sedan har vi tillsammans bestämt att det börjar bli dags att gifta oss. Han är sån som överplanerar allting tills han blir handlingsförlamad så jag befriade honom från den plågan

• Niini

Tycker det mer låter som om hon är lite avis på dig.. Att ingen friar utan att man kommer överens om giftemål är hur vanligt som helst idag! :)

• Hoffsennanen Tottoplex

Förlovar man sig är det väl för att man ska gifta sig eller vad har jag missat? Visst man bestämmer inte datum då men båda vet väl om att man ska gifta sig?:-S 

Idiot till svägerska! Min gjorde mer tvärtom(dock om förlovningen) hon sa inte ett ljud. som om inget hänt. är det tecken på avundsjuka oxå?!:-S

• BlackWIngedAngel
    Niini skrev 2010-09-01 21:14:08 följande:
    Tycker det mer låter som om hon är lite avis på dig.. Att ingen friar utan att man kommer överens om giftemål är hur vanligt som helst idag! :)
    Vad kommer det sig att folk skriver att det är vanligt "idag" egentligen? Det låter som om det vore en nymodighet. I Sverige har det varit så man gjort i åtminstone ett par hundra år! Det är först nu på senare tid som folk har bytt den traditionen mot utländska varianter. Så, visst det är väl i och för sig vanligt "idag", men det var självklart förr!
Svar på tråden Ursäkta.. Jag blir mer irriterad än ledsen av alla pikar!