• Pullan88

Ursäkta.. Jag blir mer irriterad än ledsen av alla pikar!

Jag blir helt tosig..

Alltså - vad folk kan hålla på och vara skadeglada eller vad man nu ska kalla det!??!?!

Jag blir så irriterad för jag har hållt vårt bröllop hemligt för vänner än så länge, och det VET min släkt om. Och helt plötsligt (utan att vi berättat att vi ska gifta oss) så skriver min sambos brors tjej såhär:

- Hur friade han???

öppet på en internetsida med alla mina vänner som såg..

Kul?

Inte nog med det.. Sen PIKAR hon mig! Alltså.. klankar ner på mig!

Jag försökte förklara att han inte friade utan att vi kom fram till det gemensamt under årets gång att vi gärna ville gifta oss..

vet ni vad hon svarade!??!?!?!

- men ååh så synd att han inte ville fria till dig, det är ju det som visar att dom verkligen vill!! Man ska ju inte tjata sig till något. Se bara på min sambo, han väntade u i  6 år med att fria, och jag tänkte minsann inte gifta mig utan frieri..

Alltså helt ärligt.. Det känns som om hon PIKAR mig. Och menar på att jag inte alls är så älskad av MIN sambo som är av sin. Det känns verkligen så!

alltså, eftersom min sambo inte friade på "riktigt" till mig så vill han alltså inte gifta sig med mig på riktigt.. eller vad!?

Hur hade ni andra känt!?!?!

jag tyckte detta var en pinsamt taskig kommentar .... men jag kanske överreagerar! :/

• Svar på tråden Ursäkta.. Jag blir mer irriterad än ledsen av alla pikar!
  • BeBopz

Pullan88 skrev 2010-09-02 07:21:11 följande:
    Jag tycker inte heller det är löjligt. Dock om MIN sambo hade gjort det så hade det varit riktigt löjligt då vi inte är romantiska på det viset..   Andra får göra precis hur dom vill, däremot tycker jag det är helt fel att klanka ner på mig bara för att min man just inte friade :)

Nej gud, jag bryr mig inte om hur andra gör eller har gjort, läste bara nåt/några inlägg om att det var löjligt, varken jag eller min man är romantiska, men jag tycke de var himla gulligt gjort av honom och är man väl där i den sitsen så blir det en ganska underbar grej, jag började gråta tom.

Men vi har fått fråga hela tiden, när bestämde ni det ? Vi bestämde inte på det sättet alla trodde, ingen visste att min man kunde vara så romantisk =)

• Bäst i test

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} p {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-margin-top-alt:auto; margin-right:0cm; mso-margin-bottom-alt:auto; margin-left:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman","serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} --> Jag förstår att du blir förbannad... Skulle jag vara i dina skor så skulle jag inte bjuda henne på bröllopet. Har man en sådan taskig och pinsam attityd så får man hålla sig hemma. Jag skulle säga till min m2b att hälsa det till sin bror så att han kan ta diskussionen med henne och kräva att hon ber dig om ursäkt. Får du ingen ursäkt så är saken klar och hon är utesluten från gästlistan. :)

Alla har vi olika åsikter om saker och ting och alla frierisätt funkar inte för alla. När jag var 19 så tog min dåvarande (5 år äldre) kille upp ämnet om förlovning (observera ej giftermål). Vi gick tillsammans och tittade på släta ringar som vi beställde. När jag väl hade den där ringen på mig så kände jag mig besviken varje gång jag tittade på den. Det kändes inte speciellt. Jag liksom gick med på en förlovning som senare naturligt skulle leda till giftermål utan att han lagt ner möda och arbete i det. Jag kände mig lurad på ett frieri kan man säga. :)  Det tog slut mellan oss 2 år senare (ej för denna anledning) och jag lovade mig själv att aldrig gå med på ett "gemensamt beslut" igen.

För mig kändes det väldigt oromantiskt och jag tyckte att han var en mes som tog upp ämnet på ett sådant sätt istället för att fria ordentligt. Liksom hallå, har killar missat hur glada tjejerna blir i de romantiska filmerna när killen går ner på knä och friar?! ;) MEN som sagt. Det är min åsikt och jag håller den för mig själv (när jag inte delar den här) ;). Har vänner och bekanta som gått tillväga på liknande sätt och jag skulle aldrig försöka förstöra, pika eller göra dem ledsna över det. Det är bara elakt... Vissa saker får man hålla för sig själv. Vi är alla olika och gillar olika saker.

Kram å hoppas att det löser sig!

• Bäst i test

WTF hände där... Postar igen...

Jag förstår att du blir förbannad... Skulle jag vara i dina skor så skulle jag inte bjuda henne på bröllopet. Har man en sådan taskig och pinsam attityd så får man hålla sig hemma. Jag skulle säga till min m2b att hälsa det till sin bror så att han kan ta diskussionen med henne och kräva att hon ber dig om ursäkt. Får du ingen ursäkt så är saken klar och hon är utesluten från gästlistan. :)

Alla har vi olika åsikter om saker och ting och alla frierisätt funkar inte för alla. När jag var 19 så tog min dåvarande (5 år äldre) kille upp ämnet om förlovning (observera ej giftermål). Vi gick tillsammans och tittade på släta ringar som vi beställde. När jag väl hade den där ringen på mig så kände jag mig besviken varje gång jag tittade på den. Det kändes inte speciellt. Jag liksom gick med på en förlovning som senare naturligt skulle leda till giftermål utan att han lagt ner möda och arbete i det. Jag kände mig lurad på ett frieri kan man säga. :)  Det tog slut mellan oss 2 år senare (ej för denna anledning) och jag lovade mig själv att aldrig gå med på ett "gemensamt beslut" igen.

För mig kändes det väldigt oromantiskt och jag tyckte att han var en mes som tog upp ämnet på ett sådant sätt istället för att fria ordentligt. Liksom hallå, har killar missat hur glada tjejerna blir i de romantiska filmerna när killen går ner på knä och friar?! ;) MEN som sagt. Det är min åsikt och jag håller den för mig själv (när jag inte delar den här) ;). Har vänner och bekanta som gått tillväga på liknande sätt och jag skulle aldrig försöka förstöra, pika eller göra dem ledsna över det. Det är bara elakt... Vissa saker får man hålla för sig själv. Vi är alla olika och gillar olika saker.

Kram å hoppas att det löser sig!

• TheD

OMG! B****! Men sluta bry dig om den donnan. Hon kan dra åt varmare trakter :)

• Kattpoet

Bäst i test..... de romantiska filmer är  90% amerikanska filmer, i sverige har vi  inte riktigt haft den synen på  förlovning, det har oftas varit ett gemensamt beslut .

• Aleta
    Kattpoet skrev 2010-09-04 14:34:55 följande:
    Bäst i test..... de romantiska filmer är  90% amerikanska filmer, i sverige har vi  inte riktigt haft den synen på  förlovning, det har oftas varit ett gemensamt beslut .    
    Japp och det sätt vi använder i Sverige grundar sig i en sundare syn på jämlikhet. Anser jag.
  • Sebastiána
    Bäst i test skrev 2010-09-04 14:10:15 följande:
     Liksom hallå, har killar missat hur glada tjejerna blir i de romantiska filmerna när killen går ner på knä och friar?! ;) MEN som sagt. Det är min åsikt och jag håller den för mig själv (när jag inte delar den här) ;). Har vänner och bekanta som gått tillväga på liknande sätt och jag skulle aldrig försöka förstöra, pika eller göra dem ledsna över det. Det är bara elakt... Vissa saker får man hålla för sig själv. Vi är alla olika och gillar olika saker. Kram å hoppas att det löser sig!
    Likson hallå, jag hade skrattat ihjäl mig om min kille hade gjirt så eftersom jag tycker att det är mer löjligt och teatraliskt än romantiskt.

Jag tycker att det är jätteromaniskt att man, som vi gjorde, sitter och myser i soffan och pratar och tillsammans kommer fram till att vi älskar varandra så mycket att vi vill gifta oss. Vi bestämde ett datum, beställde ringar och på dagen vi bestämt oss för åt vi en god middag på en mysig restaurang och satte ringarna på varandras fingrar.
  • Chroma

"Liksom hallå, har killar missat hur glada tjejerna blir i de romantiska filmerna när killen går ner på knä och friar?! ;) MEN som sagt. Det är min åsikt och jag håller den för mig själv (när jag inte delar den här) ;). Har vänner och bekanta som gått tillväga på liknande sätt och jag skulle aldrig försöka förstöra, pika eller göra dem ledsna över det. Det är bara elakt... Vissa saker får man hålla för sig själv. Vi är alla olika och gillar olika saker. Kram å hoppas att det löser sig!"

HAHAHAHAHAHA! :D

"Liksom hallå, har killar missat hur glada tjejerna blir i de romantiska filmerna när killen går ner på knä och friar?! ;) MEN som sagt. Det är min åsikt och jag håller den för mig själv (när jag inte delar den här) ;). Har vänner och bekanta som gått tillväga på liknande sätt och jag skulle aldrig försöka förstöra, pika eller göra dem ledsna över det. Det är bara elakt... Vissa saker får man hålla för sig själv. Vi är alla olika och gillar olika saker. Kram å hoppas att det löser sig!"

HAHAHAHAHAHA! :D

Sebastiána skrev 2010-09-04 17:36:19 följande:
    Likson hallå, jag hade skrattat ihjäl mig om min kille hade gjirt så eftersom jag tycker att det är mer löjligt och teatraliskt än romantiskt.Jag tycker att det är jätteromaniskt att man, som vi gjorde, sitter och myser i soffan och pratar och tillsammans kommer fram till att vi älskar varandra så mycket att vi vill gifta oss. Vi bestämde ett datum, beställde ringar och på dagen vi bestämt oss för åt vi en god middag på en mysig restaurang och satte ringarna på varandras fingrar.
    WORD!!!!
  • Hoffsennanen Tottoplex

Förstår verkligen inte varför det är löjligt med någon som friar till en? Förstår verkligen inte. Och jag kan nästan lova att ni inte skulle börja skratta om eran karl hade friat till er. Men CAD vet jag för ni bestämde ju allt tillsammans.

• Aleta
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2010-09-04 23:36:15 följande:
    Förstår verkligen inte varför det är löjligt med någon som friar till en? Förstår verkligen inte. Och jag kan nästan lova att ni inte skulle börja skratta om eran karl hade friat till er. Men CAD vet jag för ni bestämde ju allt tillsammans.
    Jag har varit med om det en gång och det var plågsamt och pressande.
    Det beror nog på hur man är som person, men man kan inte förutsätta att alla tjejer tycker att det är romantiskt bara för att Hollywood tycker det.
Svar på tråden Ursäkta.. Jag blir mer irriterad än ledsen av alla pikar!