• Pullan88

Ursäkta.. Jag blir mer irriterad än ledsen av alla pikar!

Jag blir helt tosig..

Alltså - vad folk kan hålla på och vara skadeglada eller vad man nu ska kalla det!??!?!

Jag blir så irriterad för jag har hållt vårt bröllop hemligt för vänner än så länge, och det VET min släkt om. Och helt plötsligt (utan att vi berättat att vi ska gifta oss) så skriver min sambos brors tjej såhär:

- Hur friade han???

öppet på en internetsida med alla mina vänner som såg..

Kul?

Inte nog med det.. Sen PIKAR hon mig! Alltså.. klankar ner på mig!

Jag försökte förklara att han inte friade utan att vi kom fram till det gemensamt under årets gång att vi gärna ville gifta oss..

vet ni vad hon svarade!??!?!?!

- men ååh så synd att han inte ville fria till dig, det är ju det som visar att dom verkligen vill!! Man ska ju inte tjata sig till något. Se bara på min sambo, han väntade u i  6 år med att fria, och jag tänkte minsann inte gifta mig utan frieri..

Alltså helt ärligt.. Det känns som om hon PIKAR mig. Och menar på att jag inte alls är så älskad av MIN sambo som är av sin. Det känns verkligen så!

alltså, eftersom min sambo inte friade på "riktigt" till mig så vill han alltså inte gifta sig med mig på riktigt.. eller vad!?

Hur hade ni andra känt!?!?!

jag tyckte detta var en pinsamt taskig kommentar .... men jag kanske överreagerar! :/

• Svar på tråden Ursäkta.. Jag blir mer irriterad än ledsen av alla pikar!
  • Pullan88

Alltså jag blir GALEN!!!

Hon FORTSÄTTER ju att pika mig.. alltså.. nu påstår hon att hon aldrig trodde min sambo ville gifta sig med mig eftersom han sa en grej till henne en gång, vad grejen var vet jag inte för det ville hon inte tala om..

alltså jag blir så trött på sånt här!

Jag kan aldrig tro att min sambo säger något om mig för han är inte den som någonin skvallrar! Särskilt inte med henne..

jag förstår inte... blir så ledsen över att det ska vara så här när jag uppenbarligen inte har gjort något!

älskar folk verkligen att förstöra så mycket för någon annan?

drama och intriger är tydligen det människan lever på idag!

jag är uppriktigt ledsen...

• Pullan88

Ringde upp och talade med min m2b och undrade vad hon höll på med.

Han berättade att när han var där för ett tag sen så hade det tjatats mycket och då hade han sagt ironiskt att "jag får väl gifta mig med henne för att få slut på tjajet någon gång"

Men alltså.. även om man tar en sån grej på allvar, varför ska man skriva ut det på internet då? varför ska man ens säga det alls?

det känns verkligen som om någon uppenbarligen vill förstöra för mig..

jag är glad att min m2b är så ärlig mot mig i alla fall.. skulle aldrig tro att han skulle ljuga för mig..

• Aleta
    Pullan88 skrev 2010-09-02 08:18:36 följande:
     jag förstår inte... blir så ledsen över att det ska vara så här när jag uppenbarligen inte har gjort något!   älskar folk verkligen att förstöra så mycket för någon annan?   drama och intriger är tydligen det människan lever på idag!   jag är uppriktigt ledsen...
    Ja, jag har råkat ut för något liknande.

En släkting (och vän trodde jag) sa att en massa andra vänner till mig hade sagt att de funderade på att utesluta mig ur en förening som jag var med i. Detta skulle vara för att jag drack och festade för mycket! (Vilket jag inte gjorde överdrivet och definitivt inte mer än de andra i föreningen.)
    Jag blev så klart jätteledsen för jag trodde på henne. Det dröjde länge innan jag faktiskt förstod att de hon sa var en ren lögn eller åtminstone en grov förvanskning av sanningen i syfte att "ta ner mig".
    Jag hade alldeles för roligt och fick massor med vänner snabbt vilket tydligen inte var bra.

Jag tycker att du ska sätta ner foten och säga att det får vara nog nu. Om hon har problem i sitt förhållande så kan hon lösa det istället för att sprida rykten och klanka ner på andra så att de ska må som hon.

• KlaraV89

Nej det var faktiskt taskigt, så sorligt när  andra inte kan glädjas mwed en...

• Semlorna

Jag tycker nästan synd om henne som har så dålig självkänsla att hon behöver trycka ner dig... Svara inte utan låt henne skämma ut sig på egen hand

• Willowfield
    Pullan88 skrev 2010-09-02 08:18:36 följande:
     älskar folk verkligen att förstöra så mycket för någon annan?   drama och intriger är tydligen det människan lever på idag!   jag är uppriktigt ledsen...
    Drama och intriger blir det BARA om den som börjar får gehör, Ger du inget gensvar till henne, blir det INGET drama.

Ignorera henne totalt, låtsas som du inte hör. Saker som andra gör eller säger kan bara skada, såra dig om du tillåter det.  Släpp det inte in i dig. får hon inget gehör för vad hon gör kommer hon slutligen ge sig, för hur roligt på en skala till 10 tror du hon tycker det är att jävlas om inget händer.....

• Niini
    BlackWIngedAngel skrev 2010-09-01 21:38:13 följande:
    Nu hängde jag inte med riktigt? Du bor inte i Swe? Förstår nog inte vad du menar...
    Jag bor i Finland, inte Sverige. Det var bara det jag menade.
  • Flodis Hjärtat

Åh, det fins folk till allt.

Säg ifrån på skarpen så du får ett slut på detta på en gång. Man ska inte ta emot skit och inte umgås med folk som tar energi av en.

Låter som att hon är avundsjuk. Ignorera henne om hon fortsätter eller kontra med något så hon blir helt paff. Det brukar lyckas.
    Hon beter sig bara så där för att må bättre själv.

Lycka till!

• Pullan88

Ja.. det är bara SÅ irriterande detta.

Jag är en ganska lugn och snäll person i vanliga fall,

men just nu KOKAR jag verkligen av ilska och vill bara drämma till henne!

Alltså.. jag kan inte beskriva i ord hur skitförbannad jag är.

JAg vet att hon bara är så jävla avundsjuk att vi har ett bra förhållande elelr något. Tydligen måste hon ju må riktigt dåligt i sitt liv och ha riktigt tråkigt eftersom hon måste hålla på såhär mot mig!

Hon vill uppenbarligen inte att vi ska gifta oss, och jag har lust att INTE bjuda dom på bröllopet!

GRRRRR! Annars får jag väl leja någon att spilla ett glas vin på hennes fina klänning eller något under festen.

Alltså ursäkta mitt humör, men jag hatar när någon bara hoppar på mig sådär HELT utan anledning.. Min m2b tycker detta är helt sjukt!

• skottland2010

Pullan88 skrev 2010-09-02 18:16:16 följande:
    Ja.. det är bara SÅ irriterande detta. Jag är en ganska lugn och snäll person i vanliga fall, men just nu KOKAR jag verkligen av ilska och vill bara drämma till henne!   Alltså.. jag kan inte beskriva i ord hur skitförbannad jag är. JAg vet att hon bara är så jävla avundsjuk att vi har ett bra förhållande elelr något. Tydligen måste hon ju må riktigt dåligt i sitt liv och ha riktigt tråkigt eftersom hon måste hålla på såhär mot mig! Hon vill uppenbarligen inte att vi ska gifta oss, och jag har lust att INTE bjuda dom på bröllopet!   GRRRRR! Annars får jag väl leja någon att spilla ett glas vin på hennes fina klänning eller något under festen.   Alltså ursäkta mitt humör, men jag hatar när någon bara hoppar på mig sådär HELT utan anledning.. Min m2b tycker detta är helt sjukt!

Ursch vad arg jag hade varit i dina skor! Vilken missundsam människa!
    Men jag tror inte det handlar om att hon inte VILL att ni ska gifta er, jag tror mer att hon är avundsjuk över att hon fick vänta i många år på att få gifta sig och är lite avundsjuk att du ska få göra det tidigare. Låter så löjligt att det inte är klokt men vissa lägger ju prestige i sånt.
    Att hon vill pika dig om frieriet är ju bara för att enda sättet för en sån människa att må bra är om de känner sig "högre upp" än de runtomkring. Jag tycker att du ska ta det som en slags komplimang, hon hade inte agerat så löjligt om hon inte vore avundsjuk i botten...
    Du kan ju alltid pika tillbaka om hur löjligt det är att fria när man redan är förlovad (inte för att jag tycker det personligen men ändå).
    Min man friade (vi var inte förlovade innan), vilket innebar att enbart jag hade en ring under förlovningstiden och han fick en först vid bröllopet. Det kunde jag irritera mig på ibland. Han ska väl ha en ring likaväl som jag för att visa omvärlden att han var förlovad... Det kan du ju säga, att ni båda vill ha ringar nu för att detta är ett gemensamt beslut, inte hans beslut. Ärsch nu svamlar jag bara, ville bara ge ett par tips...

Njut av förlovning och bröllopsplaner nu och strunta i energitjuven!

Svar på tråden Ursäkta.. Jag blir mer irriterad än ledsen av alla pikar!