• Pullan88

Ursäkta.. Jag blir mer irriterad än ledsen av alla pikar!

Jag blir helt tosig..

Alltså - vad folk kan hålla på och vara skadeglada eller vad man nu ska kalla det!??!?!

Jag blir så irriterad för jag har hållt vårt bröllop hemligt för vänner än så länge, och det VET min släkt om. Och helt plötsligt (utan att vi berättat att vi ska gifta oss) så skriver min sambos brors tjej såhär:

- Hur friade han???

öppet på en internetsida med alla mina vänner som såg..

Kul?

Inte nog med det.. Sen PIKAR hon mig! Alltså.. klankar ner på mig!

Jag försökte förklara att han inte friade utan att vi kom fram till det gemensamt under årets gång att vi gärna ville gifta oss..

vet ni vad hon svarade!??!?!?!

- men ååh så synd att han inte ville fria till dig, det är ju det som visar att dom verkligen vill!! Man ska ju inte tjata sig till något. Se bara på min sambo, han väntade u i  6 år med att fria, och jag tänkte minsann inte gifta mig utan frieri..

Alltså helt ärligt.. Det känns som om hon PIKAR mig. Och menar på att jag inte alls är så älskad av MIN sambo som är av sin. Det känns verkligen så!

alltså, eftersom min sambo inte friade på "riktigt" till mig så vill han alltså inte gifta sig med mig på riktigt.. eller vad!?

Hur hade ni andra känt!?!?!

jag tyckte detta var en pinsamt taskig kommentar .... men jag kanske överreagerar! :/

• Svar på tråden Ursäkta.. Jag blir mer irriterad än ledsen av alla pikar!
  • mittid

Skit i henne... hon är bara avis!

• jazzie78

Skit i vad hon säger.... min sambo friade inte heller utan det var ett gemensamt beslut i skumbadet i samband med att vi förlovade oss.

Så låt hennes korkade ord rinna av dig som vatten på en gås. Det tar bara så mycket onödig energi från dig.

*styrkekram*

• Pullan88

Tack så hemskt mycket för era kommentarer!

Särskilt från dig Jazzie eftersom det känns jätteskönt att veta att jag inte är den enda som inte har blivit friad till på knä...

:)

• Evillina

Usch jag tycker verkligen synd om dig! Säg åt människan!! Vet du blivande man om detta?? Om inte berätta! Jag tycker det känns som att hon är lite avundsjuk på dig? Hur gammal är hon? Låter som en 13 -åring. Jag tycker du ska trycka upp henne mot väggen rejält! Ååå jag blir så arg!! Inte verkligen min stil att bli arg men hade jag varit du hade jag varit rasande. Man får verkligen inte betee sig så där tycker jag. Be din blivande man förklara för henne exakt hur mycket han älskar dig fast ni kom fram till detta gemensamt. Be henne sedan skaffa sig lite allmänbillning genom att gå in på forum och läsa angående frieri. Det är vääääldigt många som kommer fram till att de ska gifta sig gemensamt utan att någon friar.

Hoppas det löser sig! Strunta i divan sedan. =)

• sun moon

Bry dig inte om henne Man är ju två som ska gifta sig och då är det "mer rätt" att komma fram till detta gemensamt. Det är med att mannen ska fria är lite ala hollywood.. 

Vi bestämde att vi skulle förlova oss gemensamt och när/om vi skulle gifta oss gemensamt. Det min BM ville bestämma själv var när och var förlovningen skulle ske.  

• happytoaster

Magdalena Ribbing som skriver DN:s stil och hyfs spalt och blogg skrev typ om detta:

www.dn.se/blogg/etikettfragan/2010/08/24/fria-till-fastmo-7904

Ta inte åt dig av din blivande svägerska, hon kanske är avundsjuk på ert förhållande? Det verkar snarare som att att ni har ett bättre förhållande då ni tillsammans tar beslut om er framtid, ni komuniserar om vad ni vill istället för att passivt vänta på att ens partner ska läsa ens tankar (hur ofta händer det ? :) )

• Pullan88

Det är nog fler och fler som kommer fram till det gemensamt..

Min sambo är absolut inte den typen som skulle gå ner på knä och fria, båda två skulle nog tycka det var grymt pinsamt och jag skulle nog få en skrattattack tyvärr :)

haha..

Dock så är det ju inte för sent än ;) det är ju nio månader till bröllopet!! ;P

• hernameispekka

Skit i henne :P Vadå, får aldrig killar veta då eftersom tjejen (oftast) inte friar? :P haha, jag och min fästman bestämde också tillsammans. Hon är bara avundsjuk. Sånna kommentarer hon ger tyder ofta på dåligt självförtroende!

• Pullan88
    Evillina skrev 2010-09-01 19:08:34 följande:
    Usch jag tycker verkligen synd om dig! Säg åt människan!! Vet du blivande man om detta?? Om inte berätta! Jag tycker det känns som att hon är lite avundsjuk på dig? Hur gammal är hon? Låter som en 13 -åring. Jag tycker du ska trycka upp henne mot väggen rejält! Ååå jag blir så arg!! Inte verkligen min stil att bli arg men hade jag varit du hade jag varit rasande. Man får verkligen inte betee sig så där tycker jag. Be din blivande man förklara för henne exakt hur mycket han älskar dig fast ni kom fram till detta gemensamt. Be henne sedan skaffa sig lite allmänbillning genom att gå in på forum och läsa angående frieri. Det är vääääldigt många som kommer fram till att de ska gifta sig gemensamt utan att någon friar.   Hoppas det löser sig! Strunta i divan sedan. =)
    det sjuka är att om hon var typ 15 så kanske det skulle vara lite förståeligt..

men nu är hon 30 år!!!

Sambom verkligen fnyser åt hennes kommentar och tycker hon är riktigt löjlig.. Dock så får dom väl se att vi är riktigt lyckliga på bröllopet då:)

• BlackWIngedAngel

Jag hade informerat henne, om att hon nog hade sett för många dåliga, amerikanska, romantiska komedier för enligt svensk tradition så växlar man ringar, det förekommer inget frieri! Ni tänkte minsann inte syssla med sådana fjanterier. Men det klart, alla har ju inte lika bra koll på seder och bruk.

(Observera att jag egentligen tycker att man får förlova sig precis hur man vill och att det inte nödvändigtvis behöver vara en brist i kunskap om seder och bruk. Men ovan skrivna text är vad jag skulle SVARA någon som skrev otrevligt till mig om något så underbart som en förlovning. Personen hade garanterat inte varit välkommen till bröllopet!)

Svar på tråden Ursäkta.. Jag blir mer irriterad än ledsen av alla pikar!