• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • lanovia 08

Trevlig med en lunch bara ni.

Norrskensflamman skrev 2010-11-04 13:15:39 följande:
    Jag känner mig lite gladare. MIn man bjöd ut mig på lunch på tu man hand. Och så gav han mig brevet som kommit idag från sjukhuset att han ska boka tid för provtagning inför medicineringen. Han bad mig ringa och boka tid på labb, och det ska jag med GLÄDJE göra. Jag skippade tjafset om att han ska ringa själv osv. Kände bara att det viktiga är att det blir gjort. Själv skulle han inventera stans sportbutiker och försöka fixa en bra deal på bandyutrustning för ett pojklag i Ryssland.

• lanovia 08

Och bra att han vill att du skall boka tid, det är ju bättre än att han totalvägrar.

• lanovia 08

Ninnnis skrev 2010-11-04 09:09:15 följande:
    Hvidis, det var Lanovia som loggade in från mobilen och skulle skriva om Villemoas "knyte". T9 valde dock att skriva Puerto istället, och på den vägen är det

En liten felskrivning och sedan är det kört.

• lanovia 08

Skönt att du kan prata med dina chefer om det.
    Men om du blir sjukskriven en kortare stund kanske du kan få ork att ta i tu med det du behöver göra hemma istället för att slita på båda ställena??

Norrskensflamman skrev 2010-11-04 09:10:06 följande:
    Vi har en gäst därhemma, så jag och maken har inte pratat så mycket. Gästen åker idag. Jag vet inte om jag VILL prata dock. Orkar inte. Jag har bara kramat honom jättemycket.Sen så har jag berättat på jobbet för mina närmsta chefer, hur det ligger till. De blev lite skärrade och nu ska de försöka ordna så att jag ska kunna må bättre på jobbet i alla fall. Eller de VILL ordna det. Men de kan ju knappas sparka Hysteriska mellanchefen för min skull... Så jag vet inte vad de ska kunna göra. Fixa lite avlastning av arbetsuppgifter kanske. Och att jag får gå iväg till läkaren utan en massa frågor. De sa att jag får ta ledigt och gå hem tidigare och så om jag känner att jag behöver. Men att bli sjukskriven och gå hemma är inte en lösning, tror jag. För hemma är det ju en ännu större press, som det är just nu i alla fall. Knivigt...Iallafall är de måna om att jag inte ska gå in i väggen. Såklart.Daa; Härliga besked från FK *pustar ut* Tack gode Gud, så skönt! Kram!

• passionsblomman

Villemoa skrev 2010-11-04 21:38:30 följande:
    Blommis: kram! Trösta dig med att Robinson går i repris i helgen.

Jag vet, men det var liksom kvällens tidsfördriv. Men nu har jag sett det på datorn istället.

Heloise, ska katterna få flytta? till någon annan eller till katthimlen?
    TÄNK att lillstumpan är en hel månad redan!

• lanovia 08

*hjärtar*

Vinkade gjort spillevinken till oss också när hon var 13v i magen, nu är det hennes favoritsysselsättning.

Hvidbrud skrev 2010-11-03 20:29:02 följande:
    Har varit på kub och tittat på lille sprallebabyn! Fin och allt! 7,8cm och väntas komma 7maj! Låg och drck fostervatten och vinkde till oss där ute. E har blekt peka på magen när man frågar var babys är och pussar på den... Gullunge!
  • Heloise
    passionsblomman skrev 2010-11-04 22:35:37 följande:
      Jag vet, men det var liksom kvällens tidsfördriv. Men nu har jag sett det på datorn istället.Heloise, ska katterna få flytta? till någon annan eller till katthimlen?TÄNK att lillstumpan är en hel månad redan!
    En flyttar( Tirza), två till katthimlen ( de är gamla och väldigt präglade av mig, dessutom börjar de bli sjuka)
  • lanovia 08

Norrskensflamman skrev 2010-11-03 12:29:12 följande:
    Hrm. Jag hade sagt att jag inte skulle låta maken ta för stor plats här. Så. Nu räcker det för idag. Tror jag

Ni får ta så mycket plats ni behöver. Ni har jobbigt både du och maken och vi finns här för dig.
    Den här tråden handlar inte bara om barn, BIM och  ÄL.

Det var ju inte det Blommis ville säga med sitt inlägg att du inte får prata om annat än barn och barnförsök. Däremot lyckades hon sätta ord på något som jag faktiskt har känt och det sitter långt inne att erkänna för jag vet inte om jag har rätt att känna så. Vill ju kunna välkomna nya hit och menar verkligen inget illa mot någon. Men sista tiden har det känts som att tråden har invaderats. Jag har känt det som att nya har inte kommit hit för vad denna tråd handlar om eller för att lära känna oss alla som hänger här utan för att här hittar man tanter.

• passionsblomman

Heloise skrev 2010-11-04 22:39:34 följande:
    En flyttar( Tirza), två till katthimlen ( de är gamla och väldigt präglade av mig, dessutom börjar de bli sjuka)

Vad trist det är när man måste ta de där besluten! men ni har minst sagt nog att tänka på i er nuvarande situation. Känner ni lilla panterns nya mattefolk eller hur har ni lyckats lösa det?

• Heloise
    passionsblomman skrev 2010-11-04 22:46:59 följande:
      Vad trist det är när man måste ta de där besluten! men ni har minst sagt nog att tänka på i er nuvarande situation. Känner ni lilla panterns nya mattefolk eller hur har ni lyckats lösa det?
    Ja visst hon flyttar till Panzers lillasyster på landet, där hon får 4 kattkompisar och har mkt skog och mark att springa på.

Väldigt jobbigt, men dels så är både jag och Panzer semi-allergiska mot katterna, sen så är de gamla och lite krassliga, och så kommer Elise att vara väldigt känslig mot precis allt. Jag vill inte att hon ska utveckla allergi mot djur. Hennes lungor kommer att vara superkänsliga och jag har inte råd att ha en städerska 24/7. Perserna ärväldigt präglade av mig och kräver mkt omvårdnad/ vetrinärvård pga sin ålder. Jag anser att det är rättvisare mot dem att de får vandra vidare än att leta nya ägare som kan/vill/ har råd att ta hand om dem på det sätt som de behöver, dessutom är de som sagt var "endast" mina katter. De skiter i alla andra, det är bara jag som gäller. Vilket även det försvårar en omplacering. Det är inte ett lätt eller roligt val, men Elise måste gå i första hand och nu är hon förtidigt född och jättekänslig då måste vi anpassa oss efter det.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans