• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • passionsblomman

Jag sa till svärmor, "jag fattar att alla andra undrar över mat och hur länge vi stannar. Själv sitter jag dock här med telefonen (viftar med telefonen) och väntar på att få veta om allt gått åt helvete och vi gjort allt det här helt förgäves, och det vi behöver veta NU är ifall vi ska till Uppsala till kl 14 eller om vi ska bryta ihop och åka hem. Vi har ingen aning och mer exakt än att om vi får åka, så kommer vi att äta 40-årsmiddag hos Kalle, kan du inte få veta nu. Du behöver inte tänka på middag åt oss hur som helst."

Bara det att när jag kommit till delen "bryta ihop oh åka hem" så går svärmor sin väg med ett "jajajajjaja". Eftersom det obehagligaste hon vet är när man pratar om något riktigt känsligt. Så den sista delen hörde hon nog aldrig. isåfall hörde hon den ute i köket. Hon får därmed skylla sig själv om informationen om att vi inte vill ha middag inte kom fram.

Jag AVSKYR när folk GÅR medan man pratar med dem! Min sambo gör ofta (surprise) exakt likadant. Han har börjat fatta att det är ett misstag ifall man vill att det ska sluta väl.

• lanovia 08

Nu skall vi ut och gå här. Återkommer senare.

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-11-04 20:43:21 följande:
      Vems? Villemoas?

Ditt ägg!!!

Och då tar jag den 10/11 då...knorrar...

Nä, det är för fasiken den 14!! Jag tänker härmas

Du kan få första messet, bara jag får andra

• Fru sy

Fjällbruttan skrev 2010-11-05 10:35:08 följande:
      Ditt ägg!!! Och då tar jag den 10/11 då...knorrar...Nä, det är för fasiken den 14!! Jag tänker härmas Du kan få första messet, bara jag får andra

Ja tar du den 10/11 så härmas du ännu mer eftersom både jag och Heloise tror på den dagen

• passionsblomman

Fjällbruttan skrev 2010-11-05 10:35:08 följande:
      Ditt ägg!!! Och då tar jag den 10/11 då...knorrar...Nä, det är för fasiken den 14!! Jag tänker härmas Du kan få första messet, bara jag får andra

Det är klart vi ska tippa samma dag! Det är ju rätt dag!

• ingenjörsbruden

Blommis: nädå.... *tittar mig väldigt förvånat omkring o skrapar lite på foten o har händerna på ryggen....hmmm hmmm hmmmm....* Funkar inte att citera....suck

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-11-05 10:28:35 följande:
    Jag sa till svärmor, "jag fattar att alla andra undrar över mat och hur länge vi stannar. Själv sitter jag dock här med telefonen (viftar med telefonen) och väntar på att få veta om allt gått åt helvete och vi gjort allt det här helt förgäves, och det vi behöver veta NU är ifall vi ska till Uppsala till kl 14 eller om vi ska bryta ihop och åka hem. Vi har ingen aning och mer exakt än att om vi får åka, så kommer vi att äta 40-årsmiddag hos Kalle, kan du inte få veta nu. Du behöver inte tänka på middag åt oss hur som helst."Bara det att när jag kommit till delen "bryta ihop oh åka hem" så går svärmor sin väg med ett "jajajajjaja". Eftersom det obehagligaste hon vet är när man pratar om något riktigt känsligt. Så den sista delen hörde hon nog aldrig. isåfall hörde hon den ute i köket. Hon får därmed skylla sig själv om informationen om att vi inte vill ha middag inte kom fram.Jag AVSKYR när folk GÅR medan man pratar med dem! Min sambo gör ofta (surprise) exakt likadant. Han har börjat fatta att det är ett misstag ifall man vill att det ska sluta väl.

Hatar osså när folk går mitt i ett samtal.....eller när man blir avbruten mitt i.....MOORRRRRRRRRR!!!!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans