• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-11-05 11:51:57 följande:
    Nu har jag varit och duschat utan att någon ringde under tiden. Nu borde de väl ändå ha ringt ifall vi inte ska åka? För nu måste vi ju åka snart!

Men hallå!!

Nu vill vi alla veta!!

Herregud, jag mår illa av nervositet, hur fan ska inte du må då???

Jag vill ju att maken ska få se en bild på en "nyknullad" blomma

Men inte naken... bara ögon och mage

Hmm... hur ska man få ihop en sån bild???

Forsätter grubbla och moffar vidare med köttfärslimpan.... vi ska visst äta middag ikväll...

• passionsblomman

Nej, nu kan jag inte sitta här längre. Nu åker vi!

De bara kan inte vänta så här länge med bajsnyheter. Mot Uppsala.

• Daa

Ja, åk nu, Blommis. Vi väntar här och hoppas med allt vi har på Guldägget.

• Fjällbruttan

Go and get the golden EGG

Vi väntar på bild i eftermiddag

• lanovia 08

Här kommer jag tillbaka, välpromenerad och med en nöjd hund.
    1½h fick vi gå idag. Skuttan somnade först jätteduktigt men vaknade när jag stannade till på Netto (dum som jag var men måste ju kunna få uträtta ärenden också), sedan fick jag jaga runt vagnen i 1h innan hon somnade. Hon var nära många gånger, ögonen ramlade ihop på henne, men ojojoj då missar man ju att titta på hunden, upp med ögonen och det fort. Pjuh!

• lanovia 08

Blommis, det här är ooooolidligt spännande.

*håller tummarna stenhårt*

• lanovia 08

ingenjörsbruden skrev 2010-11-05 10:47:26 följande:
      DET är multitasking, ladies!

• Norrskensflamman

Blommis: Håller alla tummar för er och ägget nu!!!

Och du har så rätt. Vi kan inte ta alla steg på en gång. Det är så mycket nytt att ta in nu, hela vår värld skakar. Jag behöver få ösa ur mig ilska hos nån utomstående. Den hjälpen har jag bett om nu. För jag villverkligen inte anklaga min make resten av livet för all skit han utsatt mig för.
    Den dan han äter sina mediciner och de ger effekt, så kan vi säkert prata, kanske med hjälp av någon, om alltihop. Och den dagen han accepterar en diagnos, så är jag mer än redo att förlåta honom för allt och gå vidare. Men JAG behöver hans diagnos, mer än han själv tror jag. På nåt sjukt sätt. För annars så är han ju bara en arrogant, jävla idiot och då kan jag ju lika gärna skita i allt och dra. Men någonstans så vet jag ju att han inte är den där idioten som beter sig för jävligt, för jag ser ju så många andra sidor som är fantastiska och goda.

På jobbet har cheferna tagit min situation på allvar och vill erbjuda mig hjälp. På något sätt. Så här har gråtits på jobbet också idag...
    Hade tid hos massören och hon löste upp de onda knölarna på halsen i nacken och det är underbart. HOn + en till har tipsat mig att gå till länets välrenommerade chiropraktiker som jobbar med balansering och kinesologi sedan 20 år tillbaka. Han har hjälp många som hamnat i livskriser. Kanske värt att pröva

Lanovia: Skönt att maken verkar må lite bättre. Bara vetskapen att hjälp finns inom räckhåll gör säkert mycket. Stor kram till dig och ditt dilemma med moment 22.
    Ja, hos oss har vi även en kulturkrocksaspekt som gör sig påmind ibland, det har du rätt i.

Ninnis: Jag hade TryggaBarn eller nåt sånt, från TryggHansa. Den var bäst då, när det begav sig.

Nä nu ska jag jobba lite och sen packa ihop o gå hem.

Kram!

• lanovia 08

Ninnis jag tog en gravidförsäkring hos Länsförsäkringar. Tror inte försäkringen började gälla förrän typ v 23 vi valde plus varianten dvs den som gällde typ 6 mån eller något sådan efter födelsen. Vi tyckte det var skönt att ha någon trygghet vid födelsen.

• lanovia 08

Men jag go crazy banana snart! Hur kan man vara så trött men ha så svårt för att sova???
    Nu hör jag i babylarmet att hon vaknat och börjat röra på sig. Men sov då tjejen när det är det du behöver!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans