• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Ninnnis

Bruttan, vad häftigt att ha ett "sjätte sinne" eller vad man nu ska kalla det. Fast det kanske kan vara belastande också, eller?

• Ninnnis

ingenjörsbruden skrev 2010-11-04 08:21:47 följande:
    Ninnis: Gött med många timmars sömn! Vissa blir supertrötta ibörjan av graviditeten. *blir så glad*

• Ninnnis

Hvidis, det var Lanovia som loggade in från mobilen och skulle skriva om Villemoas "knyte". T9 valde dock att skriva Puerto istället, och på den vägen är det

• Fjällbruttan

Norrskensflamman skrev 2010-11-04 09:03:28 följande:
    Bruttan Du gör min dag så mycket roligare med dina inlägg.Ni vet väl om att ni är halvtokiga allihop Mejlar bilder på magar så att Fjällmannen Saida ska säga vilket kön det är Ska bli spännande att se om han får rätt.Blommis, idag går många tankar till dig. Hoppas så det värker i hjärtat att ni får ett fint besked Hvidis: Härligt med lilla knytet som dricker fostervatten och vinkar ♥

Hörrududu!!

Har du nån gång sett agent OSO på disney Channel... och gjort det en gång för mycket skulle du också bli tokig

Jag kommer att mörda den arma björnen en dag genom att kasta stolen genom TV:n...
    och då frågar ni lite klokare:

-Varför har du på eländet??

Jo, för annars klättrar lilla Vild på väggarna, gör stopp i Toa, klipper sitt hår eller målar på tapeten medans jag ammar.....

Ibland slår jag igång ett Morden i midsummer på laptopen för att lugna mig så Grodan får äta utan att det kommer magma ur brösten

• Norrskensflamman

Vi har en gäst därhemma, så jag och maken har inte pratat så mycket. Gästen åker idag. Jag vet inte om jag VILL prata dock. Orkar inte. Jag har bara kramat honom jättemycket.

Sen så har jag berättat på jobbet för mina närmsta chefer, hur det ligger till. De blev lite skärrade och nu ska de försöka ordna så att jag ska kunna må bättre på jobbet i alla fall. Eller de VILL ordna det. Men de kan ju knappas sparka Hysteriska mellanchefen för min skull... Så jag vet inte vad de ska kunna göra. Fixa lite avlastning av arbetsuppgifter kanske. Och att jag får gå iväg till läkaren utan en massa frågor. De sa att jag får ta ledigt och gå hem tidigare och så om jag känner att jag behöver. Men att bli sjukskriven och gå hemma är inte en lösning, tror jag. För hemma är det ju en ännu större press, som det är just nu i alla fall. Knivigt...
    Iallafall är de måna om att jag inte ska gå in i väggen. Såklart.

Daa; Härliga besked från FK *pustar ut* Tack gode Gud, så skönt! Kram!

• Fjällbruttan

Ninnnis skrev 2010-11-04 09:07:10 följande:
    Bruttan, vad häftigt att ha ett "sjätte sinne" eller vad man nu ska kalla det. Fast det kanske kan vara belastande också, eller?

Ähhh...jag har det inte så öppet, går faktiskt att stänga av

Jag hinner liksom inte, har full tupp med familjen, men när jag vill komma till ro går jag ofta ut i naturen och sen "öppnar" jag och så får det som komma komma...
    och frågar nån om jag känner nåt, så kan det hända att det funkar

Däremot tog det ett tag innan jag lärde mig dra ner rullgardin mot energitjuvar, DET är viktigt att kunna, det har nog alla känt av!
    Fast ibland misslyckas jag totalt, ofta för att jag är känslomässigt inblandad, och då behöver jag verkligen stora I, hon är som en batteriladdare

• Villemoa

Ninnnis skrev 2010-11-04 09:09:15 följande:
    Hvidis, det var Lanovia som loggade in från mobilen och skulle skriva om Villemoas "knyte". T9 valde dock att skriva Puerto istället, och på den vägen är det

Hon skulle skriva "pyret" men annars är det rätt

• Fjällbruttan

Norrskensflamman skrev 2010-11-04 09:10:06 följande:
    Vi har en gäst därhemma, så jag och maken har inte pratat så mycket. Gästen åker idag. Jag vet inte om jag VILL prata dock. Orkar inte. Jag har bara kramat honom jättemycket.Sen så har jag berättat på jobbet för mina närmsta chefer, hur det ligger till. De blev lite skärrade och nu ska de försöka ordna så att jag ska kunna må bättre på jobbet i alla fall. Eller de VILL ordna det. Men de kan ju knappas sparka Hysteriska mellanchefen för min skull... Så jag vet inte vad de ska kunna göra. Fixa lite avlastning av arbetsuppgifter kanske. Och att jag får gå iväg till läkaren utan en massa frågor. De sa att jag får ta ledigt och gå hem tidigare och så om jag känner att jag behöver. Men att bli sjukskriven och gå hemma är inte en lösning, tror jag. För hemma är det ju en ännu större press, som det är just nu i alla fall. Knivigt...Iallafall är de måna om att jag inte ska gå in i väggen. Såklart.Daa; Härliga besked från FK *pustar ut* Tack gode Gud, så skönt! Kram!

Så fantastiskt skönt att cheferna lyssnade och VILL hjälpa dig, bara det är gott!
    Hysteriska mellankärringen...hmmmm.... jag kommer med Lilla Vild så får hon kuta runt fötterna på kärrningen så hon snubblar och bryter benet, och tanten är vips borta ett tag

Framförallt måste jag säga att du är fantastisk och superstrong som tagit upp det och berättat som det är! Det är Go i dig tjejen! Hejja!

Och jag förstår att du vill jobba, jobbet och den sociala samvaron är ju ett andningshål för dig, för visst är maken hemma än och kurerar hälsenan?

Heja finaste Flamman!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans