• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • passionsblomman

Villemoa, vilken vedervärdig upplevelse du hade häromdagen! Fy tusan! Vad skönt att det gick bra och att Puerto fattade galoppen till slut. Sådant där får mig alltid att reflektera över hur det varit för kvinnor att föda barn uder årtusendena. På liv och död.
    Precis som för Hvidis, HeliPanzer, Nenne och Tinga i andra tråden osv osv. Det är många av oss osm inte skulle haft våra barn eller barn som inte skulle haft sin mamma ifall vi inte hade den vård vi har.

Flamman, där du hamnat nu, är ju -som du själv mycket väl vet, bara ett resultat och en konsekvens av din makes oförmåga att hjälpa sig själv i sin svåra situation.
    Dina symtom är ringar på vattnet av hans diagnos. Det tror jag han anar därinombords. Och det måste göra ont bortom fattningsförmåga att ta in att man skadar sin familj på ett sådant sätt. Jag hoppas hanslutar slå ifrån sig på det här sättet utan att det kommer ett avslut på den fasen snart. (fast sannolikt kommer det mer att  vara "ett steg fram och två tillbaks" för att så kringelikrokigt tenderar livet att vara enligt min erfarenhet.

EA, hur är statusen hos dig? Inga fler "spår"?
    Ang testdag så håller jag faktiskt inte alls med dem som tycker att din make har något say i det hela. Jag tycker ärligt talat det är helt upp till dig att kissa på stickan när du känner att du bara måste eller bara vill. Så är det alltid annars, varför skulle det vara annorlunda nu?

• Fjällbruttan

Blomman, här r en hand till att hålla i!!

Käre värld, lilla lilla ägg, var nu THE EGG!!!

• Fjällbruttan

Fru E skrev 2010-11-04 09:30:34 följande:
    Bruttan-en liten tårtfråga, har fått beställning på två tårtor till nästa lördag men har insett att jag inte är hemma vare sig torsdag (konferens till sen kväll) eller fredag (begravning i Blekinge hemma sent) då jag tänkte förbereda dem. Visst borde jag kunna göra dem klara så att de är spacklade och sedan lägga dem i frysen och ta fram dem på på torsdag kväll så fixar jag dekorationerna på fredag kväll?

Har faktiskt aldrig prövat det.. men tårtbotten och smörkräm går ju att frysa, och har du bara fyllning som inte vätskar sig eller skär sig av infrysning så borde det funka toppen

Nåt som tål att fundera på, tala gärna om hur det gick, kanske kan använda mig av det nån gång

• Fjällbruttan

Ninnnis skrev 2010-11-04 10:06:07 följande:
    det = deNu blir jag ju fasligt nyfiken på den där Agent OSO...

Nej... du vill inte se en dum korkad imbicill gul björn med turkos kajal....

Ryser...

• Fjällbruttan

Flamman, YES för bilen, må den nu bara inbringa många fina pengar

• Fru E

Bruttan-jag har nästan alltid mousse i tårtorna så de borde klara sig. Har för mig att jag frös in 2 av våra bröllopstårtor och de gick utmärkt att äta sedan
    Det är så dumt att det krockar med vår konferens och begravning, så var inte planen från början utan det var tomt i almanackan så nu får jag trixa lite.
    Har för mig att tårtorna nästan blev godare när de varit frusna för då gottade de till sig

• Daa

"Och på den vägen är det" betyder dessutom: "Ninnis tyckte Puerto var roligt och gjorde därför en ganska stor affär av det".
    Ninnis.

Ninnnis skrev 2010-11-04 09:09:15 följande:
    Hvidis, det var Lanovia som loggade in från mobilen och skulle skriva om Villemoas "knyte". T9 valde dock att skriva Puerto istället, och på den vägen är det
    Villemoa skrev 2010-11-04 09:16:54 följande:
      Hon skulle skriva "pyret" men annars är det rätt
  • Daa

Ooooj, Blommis! *slänger ut ännu en hand att grabba om det behövs* Alla böner och förhoppningar för det lilla ägget. Ja, var THE EGG nu!

• Daa

Fru E: hoppas att du får en dräglig dag idag. *kramar om och peppar lite försiktigt*

• Daa

Det är ju en lättnad att skrället gick igenom. Hoppas på bra pengar vid försäljningen nu.

Norrskensflamman skrev 2010-11-04 09:46:34 följande:
    Dagens bästa nyhet i Flammans deprimerade bubbla (hittills i alla fall, det kanske kommer fler?): Golf-jävla-helvetes-bilen gick genom ombesiktningen!!!!!!!!Det kostade oss visserligen drygt 3000 kr (jag spyyyyyr) med katalysatorbyte och skit, men nu är den besiktigad och klar för försäljning.Gäller nu bara att få ut nånting för den också!*går och tar en stor koppkaffe*

Toppen att du har pratat med dina chefer.
    Vill du dra dig undan kan du ju alltid komma en sväng till oss i byn. Det är inte välstädat och vi är inte så bra på att laga mat, men det är ännu en liten tid ganska fridfullt där.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans