• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • lanovia 08

Ja hur går det här? Helt plötsligt blåser vinden åt andra hållet.
    Från en man som låg och grät på morgonen och ringde i förtvivlan från jobbet fick jag på eftermiddagen tillbaka min gamla vanliga man. Han har varit helt förstörd länge och helgen var han riktigt illa. Panikattacker och klarade inte av att jag lämnade honom.
    Jag vet inte om jag vågar lita på detta, men är glad för varje stund som går. Vi ringde VC och jag har pratat med dem om hur han mår (han ville inte ringa från jobbet). Nu vet vi vart vi skall vända och att det finns hjälp att få relativt lätt om han behöver. Tror det gjorde det lättare från honom.
    Innan har han haft sina ångestattacker, vetat att läkaren inte hittat något fel och därmed inte trott att det fanns någon mer hjälp att få. Helt plötsligt öppnade sig dörrar och möjligheter och det verkar som att han slappnade av bara av detta.
    Plus att han hade ett samtal med sin far igår, som sa ungefär det jag sagt redan till honom. Kan vara bra att höra från mer än en person.

Som sagt jag är förvånad över hur snabbt han vände och vågar inte lita riktigt på det. Men just nu är det en lättnad.

• Fru Bygg

Lanovia, hur mår ni alla idag? (alltså inte bara maken , utan hur mår även DU?)

• Fru E

Flamman-kram på dig förstår att det måste vara jobbigt att maken inte kan se vilka konsekvenser det får för er som familj. Får ni bra stöd från vården?

• Fru E

Lanovia-så ett steg i rätt riktningt iaf. Kanske ändå är bra om han går och pratar med någon några gånger för att få rätsida på hur han ska hantera allting
    Har han haft dem tidigare med?

• lanovia 08

Flamman stor kram.
    Är den idag mannen kommer hem?
    Förstår att det känns riktigt jobbigt.

• Fru Bygg

Daa, skönt med sjukskrivning på halvtid. Vila dig ordentligt nu, så du mår bra! Nu håller vi tummarna extra hårt också för att FK snart återkommer med ett bra beslut!

• lanovia 08

Ja vi får väl se hur han är de närmsta dagarna. Nej han har inte haft något sådant förut.
    Här pratar vi grabben som aldrig mår dåligt och är duktig på bita ihop. Någon kom smäller det...

Fru E skrev 2010-11-03 09:22:20 följande:
    Lanovia-så ett steg i rätt riktningt iaf. Kanske ändå är bra om han går och pratar med någon några gånger för att få rätsida på hur han ska hantera allting Har han haft dem tidigare med?

• lanovia 08

Finns mer jag skulle vilja kommentera men hinner inte nu för har en ilsk tjej som sitter på golvet och skriker.
    Dags att komma i vagnen och sova.

• Fru E

Fru Bygg-funderar allvarligt på att sätta in en stor övertalningskampanj till maken för det här är tortyr

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans